راه اندازی سامانه پایش و مراقبت بیماری های طیور

راه اندازی سامانه پایش و مراقبت بیماری های طیور
رئیس اداره‌ مبارزه با بیماری‌های طیور اداره‌ی کل دام‌پزشکی استان کرمان از نصب و راه‌اندازی سامانه‌ پایش و مراقبت بیماری‌های مربوط به طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم در اداره‌ی کل دام‌پزشکی استان کرمان و شبکه‌های دام‌پزشکی شهرستان‌های استان خبر داد.
روابط‌عمومی اداره‌ کل دام‌پزشکی استان کرمان، الهام پور محسنی گفت: این سامانه باهدف پایش، مراقبت، تجزیه، تحلیل و ارزیابی برنامه‌های مربوط به کنترل بیماری‌های پرندگان، زنبور عسل و کرم ابریشم و تسریع در انجام فعالیت‌های مراقبتی راه‌اندازی شده است.
وی افزود: این سامانه‌ی پایش به دلیل دارا بودن قابلیت‌هایی مانند ثبت بیماری‌ها، درج شرایط بهداشتی کلیه واحدهای پرورش طیور و زنبورستان‌های استان، صدور مجوز جوجه‌ریزی و ثبت گواهی‌های سلامت و حمل ونقل از اهمیت خاصی برای مراقبت و مبارزه با بیماری‌های طیور و زنبور عسل برخوردار است.
پور محسنی ادامه داد: با راه‌اندازی این سامانه دسترسی به اطلاعات واحدهای پرورشی استان با سهولت بیشتری انجام و مدیریت دقیق تری درجهت رفع نواقص واحدهای پرورشی در صنعت طیور انجام می‌شود.
وی تصریح کرد : با ارجاع گزارش‌ها و اطلاعات ارسال شده از سطح استان به اداره‌ی مبارزه با بیماری‌های طیور سازمان دام‌پزشکی کشور، تصمیم‌گیری در مواقع بحرانی با سرعت بیشتری انجام می‌شود.
پورمحسنی اعلام کرد: در استان کرمان تعداد 4 مزرعه‌ی مرغ مادر با ظرفیت تولید 200 هزار قطعه، یک مزرعه مرغ اجداد با ظرفیت تولید 60 هزار قطعه ، 14 مزرعه مرغ تخم‌گذار با ظرفیت تولید یک میلیون و 93 هزار قطعه و956 مرغداری گوشتی با ظرفیت تولید 18 تا 20 میلیون قطعه در سال، وجود دارد.
وی یادآور شد: با راه‌اندازی سامانه‌ یاد شده می‌توان به صورت مطلوبتری از این پتانسیل موجود حفاظت کرد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com