رئیس دامپزشکی زابل: میدان عرضه دام در زابل ساخته می شود

رئیس دامپزشکی زابل: میدان عرضه دام در زابل ساخته می شود
دکتر حامد گنجعلی گفت: پس از ساخت این میدان و غرفه بندی های لازم با حضور ناظران بهداشتی مردم می توانند دام زنده خود را در این مکان عرضه و خرید و فروش کنند.
وی اظهار داشت: کشتار غیر مجاز دام در سطح شهر باعث بروز بیمارهای خطرناک می شود، مردم می توانند گوشت مورد نیاز خود را از محل های تعیین شده و مورد تایید تهیه کنند.
رئیس دامپزشکی زابل ادامه داد: دامپزشکی زابل در قالب پلیس بهداشت در طول سال از تمامی مراکز فروش آبزیان، قصابی ها، عرضه کنندگان فرآورده های خام دامی بازدید و با متخلفان بهداشتی برابر قانون برخورد می کند.
وی با بیان اینکه کشتار مرغ و عرضه آن به صورت زنده باعث بروز بیماری های مخاطره آمیز در جامعه خواهد شد تصریح کرد: مصرف مرغ کشتار روز تحت نظارت ناظران بهداشی و شرعی از بروز هرگونه بیماری جلوگیری می کند.
گنجعلی فعالیت های دامپزشکی را در حوزه اصلی پلی کنترل و پیشگیری و مبارزه با بیماری های مشترک بین انسان و دام عنوان کرد و گفت: بیشتر بیماری های مخاطره آمیز برای انسان بیماری های انتقالی از حیوان به انسان است که نخستین و مهمترین فعالیت این اداره مبارزه با این بیماری ها است.
وی اظهار داشت: بدلیل همجواری استان سیستان و بلوچستان با دو کشور افغانستان و پاکستان که جایگاه بهداشتی مطلوبی در دنیا ندارند در شش ماه نخست سال جاری 127 هزار راس دام علیه بیماری های مختلف واکسینه شده اند.
رئیس دامپزشکی زابل اضافه کرد: بر اساس جدول زمان بندی شده سالانه چندین نوبت واکسیناسیون علیه بیماری های مختلف از سوی دامپزشکی زابل به صورت رایگان انجام می شود که اکنون بیماری های به حداقل رسیده است.
وی تاکید کرد: در تمام واحدهای بسته بندی گوشت قرمز، کشتارگاه صنعتی محمد آباد، کشتارگاه طیور کادر دامپزشکی متشکل از دکتر دامپزشک،کاردانان و ناظران شرعی مسوولیت نظارت بهداشتی و شرعی بر گوشت را برعهده دارند.
وی از مردم خواست در صورت بروز هرگونه مشکل با شماره تلفن گویا 1512 پیشنهادات و شکایات خود را اعلام کنند.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com