ذرت فارس هم بورسی می‌شود

ذرت فارس هم بورسی می‌شود
طبق هماهنگی‌های لازم که با بورس کالای کشور شده است، به‌زودی ذرت فارس نیز وارد بورس می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با اعلام این مطلب گفت: فارس یکی از تولیدکنندگان برتر ذرت کشور است، به‌طوری که امسال 320 هزار تن از این محصول در استان تولید می‌شود.
مهرزاد خرد با بیان اینکه بورس کشاورزی بازاری شفاف و قانونمند است، افزود: در بورس کشاورزی نقش دلال‌ها در بازار بسیار کمرنگ می‌شود و سیستم عرضه و تقاضا قیمت را تعیین می‌کند و به‌نوعی قمیت محصولات به‌صورت واقعی عرضه می‌شود.
وی با تأکید بر اینکه آرزوی ما وارد شدن همه کالاهای کشاورزی به بورس است، خاطرنشان کرد: طبق ابلاغ ماده 33 قانون افزایش بهره‌وری که توسط وزارت جهاد کشاورزی، چنانچه قیمت محصولات در بورس پایین‌تر از قیمت خرید تضمینی باشد، دولت مابه‌التفاوت آن را به کشاورزان پرداخت می‌کند، بنابراین هیچ ریسکی متوجه کشاورزان نمی‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان فارس با بیان اینکه عدم اطلاع‌رسانی به کشاورزان باعث عدم عرضه محصولات کشاورزی به بورس شده است، تأکید کرد: در حالی که به‌طور میانگین 70 درصد کالای کشاورزی جهان در بورس عرضه می‌شود، این رقم در کشور ما فقط 0.2 درصد است که تلاش می‌کنیم با توجیه تولیدکنندگان، آنها وارد بورس شوند.

 
کلمات کلیدی ذرت در بورس بورس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com