ذخیره‌سازی مناسب از افزایش قیمت مرغ درآینده جلوگیری می کند

ذخیره‌سازی مناسب از افزایش قیمت مرغ درآینده جلوگیری می کند

عدم پرداخت مبلغ قابل توجهی از تخم‌مرغ‌های نطفه‌دار جمع‌آوری شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام باعث بی‌اعتمادی بین تولیدکنندگان و بخش دولتی (به عنوان عوامل اجرایی) شده است.
غلامعلی فارغی رییس هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان جوجه یکروزه در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شهر، با انتقاد از اینکه با طرح «خرید تخم مرغ نطفه‌دار»‌ به درستی برخورد نشده است، تصریح کرد: براساس قرارداد منعقد شده بین تولیدکنندگان و وزارت جهاد کشاورزی از خرداد ماه به منظور تعدیل قیمت جوجه یکروزه در بازار این طرح باید اجرا می‌شد اما با بهبود قیمت جوجه در نیمه دوم مرداد ماه، خرید از سوی شرکت پشتیبانی امور دام متوقف شد، در حالیکه پس از ماه رمضان که قیمت جوجه تا 270 تومان کاهش یافت برای خرید مجدد اقدام نشد.
وی ادامه داد: از سوی دیگر مدت قرارداد یکساله است که اگر میانگین قیمت خرید کمتر از 420 تومان شود شرکت پشتیبانی امور دام ماهانه تا 10 میلیون قطعه تخم‌مرغ نطفه‌دار به منظور تعدیل بازار باید خریداری ‌کند که با این اقدام هم قیمت تولید گوشت مرغ تثبیت می‌شود و هم تولیدکنندگان هزینه کمتری برای تنظیم بازار پرداخت می کنند چراکه هم‌اکنون برای تنظیم بازار تولیدکننده خسارت می‌پردازد؛ نه دولت.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه یادآور شد: طبق این طرح حدود 20 میلیون عدد تخم مرغ نطفه‌دار (حدود 14 میلیون قطعه جوجه) از سراسر کشور جمع‌آوری شده اما هنوز مبلغ قابل توجهی از آن پرداخت نشده است.
فارغی با اشاره به تولید 80 میلیون قطعه جوجه در ماه، اظهار کرد: قیمت فروش جوجه همچنان کمتر از قیمت تمام شده آن است. به طوری که قیمت فروش 350 تومان و هزینه‌ تولید 420 تومان است.
رییس هیات مدیره انجمن صنفی تولیدکنندگان جوجه یک روزه با بیان اینکه اگر قیمت خرید گوشت مرغ افزایش یابد قیمت خرید جوجه نیز افزایش می‌یابد، افزود: انجام نشدن به موقع ذخیره‌سازی گوشت مرغ از سوی مسوولان امر باعث افت قیمت گوشت مرغ و تاثیر منفی بر بازار تولید می‌شود در حالیکه با ذخیره‌سازی و عرضه به‌موقع باید بازار تولید و مصرف تنظیم شود.
وی در پایان با اشاره به اینکه قیمت گوشت مرغ از ابتدای سال تاکنون روند افزایشی غیرعادی نداشته است، تصریح کرد: در حال حاضر که قیمت پایین است باید با ذخیره‌سازی مناسب از کمبود و افزایش قیمت در ایام فجر و محرم جلوگیری کرد.

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com