ذخیره‌سازی از افزایش قیمت تخم‌مرغ در ماه رمضان جلوگیری می‌کند

ذخیره‌سازی از افزایش قیمت تخم‌مرغ در ماه رمضان جلوگیری می‌کند

با ذخیره‌سازی حدود پنج هزار تن تخم مرغ توسط دولت و تزریق تدریجی آن به بازار از افزایش قیمت تخم‌مرغ در ماه رمضان جلوگیری می‌شود.
دکتر ناصر نبی‌پور ـ مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان تهران ـ در گفت‌وگو با خبرنگار کشاورزی ایسنا، با اشاره به این که ماه رمضان امسال قیمت تخم‌مرغ افزایش نخواهد یافت، افزود: با وجود این که جوجه‌ریزی نکردن مرغداران باعث کاهش تولید نسبت به سال قبل شده ولی با ذخیره‌سازی حدود پنج هزار تن تخم‌مرغ توسط دولت و ورود تدریجی آن به بازار امسال در ماه رمضان قیمت تخم‌مرغ افزایش نمی‌یابد ولی بعد از این ماه به دلیل کاهش تولید هیچ تضمینی برای افزایش نیافتن قیمت تخم‌مرغ وجود ندارد.
او افزود: در حال حاضر تخم مرغ کیلویی 690 تا 710 تومان در بازار عرضه می‌شود و این در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلو تخم‌مرغ برای مرغداران 720 تا 730 تومان است.
نبی‌پور با اشاره به ضرر و زیانی که به دلیل قیمت تمام شده بالا و فروش با قیمت پایین به مرغداران وارد می‌شود، گفت: اگر امسال قیمت تخم‌مرغ کیلویی هزار تومان شود ضرر و زیان دی‌ماه سال گذشته تا امروز جبران می‌شود ولی متاسفانه با وجود هزینه بالای تولید میانگین فروش تخم مرغ تاکنون 520 تومان بوده است.
مدیرعامل اتحادیه مرغداران مرغ تخم‌گذار استان تهران تامین و قیمت نهاده‌ها از جمله ذرت و سویا را از مهم‌ترین مشکلات در تولید تخم‌مرغ عنوان کرد و گفت: در حال حاضر شرکت پشتیبانی امور دام ذرت را با کیلویی 170 تومان و به صورت نقدی در اختیار مرغداران قرار می‌دهد که متاسفانه با وجود پرداخت نقدی قیمت آن با تاخیر در اختیار مرغداران قرار می‌دهند.
نبی‌پور تولید تخم‌مرغ استان تهران را حدود سه هزار و 500 تن ذکر کرد و افزود: متاسفانه با وجود سهم بالایی که تهران در تولید تخم‌مرغ دارد ولی از سهمیه ذرت کمی ‌در شرکت پشتیبانی برخوردار است و به همین دلیل مرغداران این استان ناچار به وارد شدن در بازار آزاد و خرید ذرت با کیلویی 185 تومان و به صورت واریزی شوند که این خرید نیز چیزی جز ضرر برای مرغداران به همراه ندارد.
وی ضمن ابراز تاسف از این که دولت اقدام خاصی برای رفع مشکلات مرغداران نکرده گفت: دولت هیچ اقدامی‌ در مورد قیمت نهاده‌ها، تعرفه برق و استمهال بانک‌ها برای ما انجام نداده است.

 
کلمات کلیدی ذخيره اتحاديه ميهن
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com