ذخیره‌سازی 3700 تن مرغ در سردخانه‌های آذربایجان‌ غربی

ذخیره‌سازی 3700 تن مرغ در سردخانه‌های آذربایجان‌ غربی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان ‌غربی گفت: امسال 3 هزار و 700 تن مرغ در سردخانه‌های سطح استان ذخیره‌سازی شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، طوقعلی عبدالله‌زاده ظهر امروز در بررسی مشکلات مرغداری‌های استان افزود: از میزان مرغ ذخیره شده یک هزار و 700 تن در سردخانه‌های بخش خصوصی ذخیره‌سازی شده است.
وی در ادامه با اشاره به 54 واحد مرغ مادر با ظرفیت حدود 5/1 میلیون قطعه در دوره اظهار کرد: همچنین در سطح استان 36 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 800 هزار قطعه در دوره و 528 واحد مرغ گوشتی با ظرفیت 7/8 دهم میلیون قطعه در هر دوره فعال است.
عبدالله‌زاده از ایجاد یک واحد مرغ خبر داد و گفت: این واحد در شهرستان خوی با ظرفیت 20 هزار قطعه در مراحل پایانی خود قرار دارد که با بهره‌برداری از آن زنجیره صنعت مرغداری استان تکمیل می‌شود.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ غربی آذربایجان‌ غربی را از استان‌های شاخص در صنایع جنبی و مرتبط با صنعت مرغداری اعلام کرد و گفت: این استان دارای 11 کشتارگاه صنعتی با ظرفیت 25 هزار قطعه در ساعت، پنج کارخانه جوجه‌کشی با ظرفیت 54 میلیون قطعه در ماه و سه کارخانه تولید کننده خوراک طیور است.
وی از سرمایه‌گذاری 250 میلیارد تومانی در صنعت مرغداری استان خبر داد و خاطرنشان کرد: در آذربایجان‌ غربی سالانه حدود 52 هزار تن گوشت مرغ، 9 هزار و 605 تن تخم مرغ و 76 میلیون قطعه جوجه یک‌ روزه تولید می‌شود.
عبدالله‌زاده اذعان داشت: با روی کار آمدن دولت نهم تا پایان سال گذشته 65 واحد مرغداری گوشتی با ظرفیت 900 میلیون قطعه در هر دوره به بهره‌برداری رسیده است.
وی همچنین اضافه کرد: در طول سه سال گذشته پروانه تاسیس برای 105 واحد گوشتی با ظرفیت 2 میلیون قطعه در دوره و موافقت اصولی با 248 واحد با ظرفیت 5 میلیون قطعه در هر دوره صادر شده است.
عبدالله‌زاده با اشاره به کاهش میزان تولید تخم‌مرغ نسبت به سال قبل افزود: با توجه به اینکه تولید تخم‌مرغ صرفه اقتصادی ندارد، 24 واحد مرغ تخم‌گذار به مرغ گوشتی و مادر تبدیل شده‌اند.
به گفته این مقام مسئول در آذربایجان ‌غربی به علت حمایت از تولیدکنندگان متوسط قیمت مرغ زنده بیشتر از میانگین کشوری و حدود یک هزار و 560 تومان است.
وی با تاکید بر افزایش میانگین ضریب تبدیل نسبت به سال گذشته گفت: میانگین ضریب تبدیل تولید مرغ از 18/2 صدم درصد در سال گذشته به 21/2 صدم درصد در سال ‌جاری رسیده است.
عبدالله‌زاده در پایان با اشاره به میزان تلفات در واحد های مرغداری متذکر شد: سال گذشته میانگین تلفات در مرغداری‌های استان شش درصد بود که امسال به 1/6 دهم درصد افزایش یافته است.

 
کلمات کلیدی ذخيره آذربایجان غربی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com