ذخیره‌سازی 110 هزار تن گوشت مرغ و گوشت قرمز

ذخیره‌سازی 110 هزار تن گوشت مرغ و گوشت قرمز
در حالی که سه میلیون تن نهاده دامی توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره‌سازی شده، طی چند ماه قبل به ازای دریافت شیر و لبنیات واحدهای تولیدی نهاده دامی به آنها داده شده است.
محمد مصیبیان شمالی، مدیرعامل شرکت پشیبانی امور دام درباره آخرین وضعیت ذخیره‌سازی گوشت مرغ، گوشت قرمز و نهاده‌های دامی اظهار کرد: بیش از 110 هزار تن گوشت مرغ و گوشت قرمز ذخیره‌سازی شده است.
وی ادامه داد: نزدیک به 63 هزار تن از گوشت مرغ ذخیره‌سازی شده مربوط به تولید داخل و از داخل کشور خریداری شده است.
او با بیان اینکه وضعیت تولید،‌ خرید و ذخیره‌سازی بسیار خوب است خاطر نشان کرد: در حوزه نهاده‌های دامی نیز سه میلیون تن نهاده فقط توسط شرکت پشتیبانی امور دام ذخیره شده است.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام تصریح کرد: این سه میلیون تن فقط نهاده‌های دام و طیور ذخیره‌سازی شده توسط شرکت پشتیبانی امور دام است و بخش خصوصی و واحدهای تولیدی نیز به طور جداگانه ذخایر مناسبی دارند.
او با بیان اینکه ذخایر زیادی از نهاده‌های دام و طیور وارد شده و هیچ مشکلی از این بابت وجود ندارد اظهار کرد: بانک مرکزی،‌ وزارت جهاد کشاورزی،‌ وزارت صنعت، معدن و تجارت و وزارت اقتصادی در کنار هم در ذخیره‌سازی نهاده‌های دام و طیور حرکت کردند.
وی از فراهم شدن امکان صادرات گوشت مرغ تولید داخل خبر داد و خاطرنشان کرد: واحدهای تولیدی بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام هر کدام به طور جداگانه ذخیره‌سازیهای مورد نیاز خود را انجام دادند و واحدهای تولیدی در حالی که طی چند ماه اخیر از آنها مرغ خریداری شده بابت تنظیم بازار در ازای فروش لبنیات و شیر خود مقادیر زیادی نهاده‌ دامی دریافت کردند.
مدیرعامل شرکت پشتیبانی امور دام افزود: یک مقدار ذخایر جدا از بخش خصوصی و شرکت پشتیبانی امور دام از طریق واردات برای آینده انجام شده است.
مصیبیان شمالی در پاسخ به این سوال که این ذخیره‌سازی‌ها تا کی جوابگوی نیازهای دام و طیور است گفت: تا نیمه اول سال 92 ما مشکلی از بابت تهیه نهاده‌ها نداریم.
وی در پایان با بیان اینکه نهاده به اندازه مصرف خریداری شده است اظهار کرد:علاوه بر سه میلیون تن ذخیره نهاده‌های دامی که صرفا تولید داخل است مقادیر زیادی هم خریداری شده و در حال نگهداری است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com