ذخیره‌سازی 10 هزار تن تخم‌مرغ از سوی وزارت بازرگانی

ذخیره‌سازی 10 هزار تن تخم‌مرغ از سوی وزارت بازرگانی

سرپرست معاونت امور دام وزارت جهادکشاورزی با اشاره به کاهش تقاضای تخم مرغ در بازار و مشکلات به وجود آمده از جهت مازاد تولید برای تولیدکنندگان این بخش گفت: وزارت بازرگانی به عنوان متولی بازار متعهد شده است که 10 هزار تن تخم مرغ خوراکی را از تولیدکنندگان این بخش خریدرای و ذخیره سازی کند.
حسین دماوندی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار دامپروری خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، با بیان اینکه قرار شده وزارت بازرگانی ذخیره در گردش تخم مرغ را ایجاد کند، ادامه داد:‌ با این اقدام مازاد تولید جمع‌آوری شده و به مقاطعی که تقاضای تخم مرغ افزایش پیدا می‌کند، هدایت می‌شود.
دماوندی‌نژاد با اشاره به اینکه وزارت بازرگانی در شرف انجام این کار است، گفت: البته انجام این اقدام با قدری تاخیر انجام می‌شود ولی از این هفته خرید تخم مرغ در جهت تنظیم بازار کالا از ناحیه وزارت بازرگانی انجام می‌شود.
سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه خرید تخم مرغ از تولیدکنندگان با توجه به قیمت تمام شده این محصول انجام می‌شود، ادامه داد: البته قیمت خرید، تعیین شده و اعلام خواهد شد و بر مبنای آن مباشرینی که تعیین می کنند مبادرات به خرید تخم مرغ از تولیدکننده داخلی می‌شود.
دماوند‌ی‌نژاد در ادامه کل تولید تخم مرغ در سال 89 را 780 هزار تن ذکر کرد و با اشاره به اینکه مصرف سرانه تخم مرغ در کشورمان حدود 10 کیلوگرم است، افزود: به لحاظ تولید وضعیت مناسبی داریم ولی به دلیل کاهش تقاضا با مازاد تولید مواجه شده‌ایم و این در حالی است که نمی‌توانیم به دلیل خطی بودن تولید کاهش تولید داشته باشیم.
وی با بیان اینکه در تولید خطی همواره یک مقدار تولید به صورت مشخص وجود دارد، گفت: این در حالی است که در مقاطعی تقاضا به تناسب شرایط بازار تغییر پیدا می‌کند و اکنون در همان مقطع قرار داریم و با وجود کاهش تقاضا، تولید روانه بازار و با تجمع تولید مواجه شده‌ایم.
سرپرست معاونت امور دام وزارت جهاد کشاورزی، قیمت تمام شده هر کیلو تخم مرغ را یک هزار و 200 تومان ذکر کرد و گفت: در حال حاضر متاسفانه قیمت خرید هر کیلو تخم مرغ زیر قیمت تمام شده و حدود 750 تا 800 تومان است.
دماوند‌ی‌نژاد در ادامه سخنان خود با بیان اینکه هر سال چهار درصد افزایش تولید شیر و گوشت را در کشور اعمال می‌کنیم، ادامه داد: این وضعیت در برنامه پنجم توسعه نیز لحاظ شده است.
وی گفت: امسال تولید شیر خام در کشورمان به بالغ بر 10 میلیون تن خواهد رسید ضمن اینکه در مورد تولید گوشت قرمز که ترکیبی از گوشت دام سنگین و سبک است نیز متعهد هستیم 968 هزار تن گوشت قرمز را تحویل دهیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com