ذخیره ۳۰۰ هزار تن مرغ در کشتارگاه بیهق سبزوار

ذخیره ۳۰۰ هزار تن مرغ در کشتارگاه بیهق سبزوار
رئیس کشتارگاه صنعتی بیهق سبزوار گفت: ۳۰۰ هزار تن مرغ در سردخانه کشتارگاه صنعتی بیهق سبزوار ذخیره شده است.
محمد عیدی در سبزوار اظهار کرد: شرکت تعاونی کشاورزی مرغداران شهرستان سبزوار یکی از موفق‌ترین شرکت تعاونی‌های مطرح در سطح کشور است که توانسته در سال‌های 1381 و 1388 مقام نمونه کشوری را اخذ کند.
عیدی افزود: این شرکت بیش از 200 عضو فعال دارد و از ظرفیت بالایی در تولید مرغ برخوردار است.
وی تصریح کرد: این شرکت تعاونی ظرفیت کشتار چهار هزار قطعه مرغ در ساعت را دارد و از ظرفیت سردخانه‌ای 45 تن انجماد در شبانه روز و 500 تن نگهداری در سال برخوردار است.
عیدی خاطرنشان کرد: شرکت تعاونی مرغداران سبزوار با جوجه ریزی یک میلیون و 700 هزار قطعه جوجه ریزی در هر دوره حدود دو درصد تولید مرغ کشور را در اختیار دارد.
وی افزود: این کشتارگاه دارای بخش‌هایی از جمله دو واحد تولیدی, آبچکان و اتاق پیش سرد به طول 400 متر, کارخانه تبدیل ضایعات و تولید پودر خون, تصفیه خانه به ظرفیت 500 متر مکعب و همچنین یک واحد در حال احداث تولید خوراک طیور با ظرفیت 26 هزار تن است که سبب شده تا همه نیازهای یک کشتارگاه صنعتی استاندارد را دارا باشد.
رئیس کشتارگاه صنعتی بیهق سبزوار بیان کرد: این شرکت با اشتغال بیش از 200 نفر یکی از بزرگترین تعاونی‌های کار آفرین کشور است.
عیدی تصریح کرد: استفاده از سیستم‌های جامع اطلاعاتی در سطح شرکت و واحدهای وابسته در ارتباط با سیستم پیشرفته کنترل الکترونیک و همچنین حراست الکترونیک کیفیت محصول, بهره گیری از سیستم‌های مدرن مدیریتی و فنی جهت ارتقای کیفیت محصول و تلاش برای کاهش بهای تمام شده تولید، این شرکت را به یکی از تامین کنندگان مهم تنظیم بازار مرغ کشور تبدیل کرده است.
عیدی افزود: متاسفانه استانداری خراسان رضوی اجازه خروج مرغ از شهرستان و ارسال به نقاط مختلف استان را به ما نمی‌دهد و این سبب می‌شود تا سرمایه مرغدار عضو شرکت تعاونی در انبارهای ما ذخیره شود.
وی خاطرنشان کرد: مرغداران عضو شرکت تعاونی از ما انتظار دارند که ما مرغ آنها را خرید کنیم و از طرفی سفارشات زیادی هم از خارج از استان داریم که به خاطر دستور عدم خروج مرغ توسط استانداری خراسان نمی‌توانیم قبول کنیم و در نتیجه به اقتصاد شرکت در سطح کلان ضربه وارد می‌شود.
عیدی با تشکر از زحمات فرمانداری سبزوار و اداره دامپزشکی این شهرستان گفت: خوشبختانه پیگیری‌هایی در این زمینه صورت گرفت اما فقط توانستیم مجوز خروج شنیسل مرغ را از استان بگیریم.
عیدی خاطرنشان کرد: مرغ‌های این کشتارگاه در سردخانه‌ها انبار می‌شود و ما باید در تاریخ مقرر قبل از انقضا آنها را بفروشیم و همین مسئله دردسرهای خاص خود را ایجاد می‌کند.
وی با بیان اینکه براساس آمارها پشتیبانی استان 18 هزار تن مرغ را در انبارهای خود ذخیره کرده است گفت: در ایام ماه مبارک رمضان سال گذشته دچار کمبود مرغ در کشور شدیم و این مسئله تبعات منفی در برداشت و شرکت پشتیبانی استان نیز بر اساس دستور استاندار جدید اقدام به خرید مرغ از نقاط مختلف کشور کرد.
عیدی گفت: ما در حال حاضر بیش از 300 تن مرغ در سردخانه داریم که اگر در موعد مقرر به فروش نرسد باید همه را از دور خارج کنیم.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۲/۰۸/۲۴

    ذخیره سازی بلای جان مرغدار

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com