ذخیره گوشت و مرغ برای ماه رمضان کافی است

ذخیره گوشت و مرغ برای ماه رمضان کافی است

به گزارش موج "محمد آزاد"، رییس شورای اصناف کشور، با اشاره به اجرای طرح ضیافت در ماه مبارک رمضان، از سوی واحدهای صنفی و بصورت مشارکتی گفت: عرضه و توزیع گوشت و مرغ در زمان اجرای این طرح در سطح شهر و عمدتاً در میادین میوه و تره‌بار و شرکت‌های تعاونی مصرف‌ کارکنان و کارگران انجام و در واحدهای صنفی با نظارت اصناف، در اختیار شهروندان قرارداده می‌شود.
وی به عرضه گوشت قرمز با قیمت هر کیلو 3900 تا 4000 تومان، مرغ 1700 و تخم مرغ 880 تومان در این مراکز اشاره کرد و گفت: حتی در برخی از شهرستان‌ها قیمت محصولات عرضه شده، زیر قیمت اعلام شده از سوی شرکت بازرگانی دولتی است.
به گفته وی طرح ضیافت در طول ماه مبارک رمضان بصورت مشارکتی از سوی واحدهای صنفی در سراسر کشور اجرا می‌شود و کالاها و خدمات ارایه شده در این واحدها با تخفیف ویژه تا پایان این ماه در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.
آزاد با بیان این ‌که برخی واحدهای مشارکت‌کننده در طرح اصناف با پارچه نوشته‌ای مشخص شده‌اند، افزود: درصد تخفیف کالاهای عرضه شده توسط صنوف بر مبنای کالا و خدمات، از 5 تا 15 درصد اعلام شده و در اختیار واحدهای صنفی قرار گرفته است.
براساس این گزارش، آزاد گفته است: نحوه قیمت‌گذاری کالاها در کشور براساس مصوبه کمیسیون هیأت عالی نظارت است و کالاها با اولویت‌های 1 و 2 معرفی شده است.
وی افزود: در مورد کالاهایی که دارای اولویت 1 هستند، تعیین نرخ رسمی توسط کمیسیون هیأت عالی نظارت در تهران و کمیسیون نظارت در مراکز استان‌ها قیمت‌گذاری و به اصناف ابلاغ می‌شود و درباره کالاهای با اولویت 2، به اتحادیه‌های صنفی اختیار داده می‌شود تا پس از بررسی همه جانبه و تعیین قیمت تمام شده و سود کالا، قیمت فروش را به واحدهای صنفی ابلاغ کنند.
به گفته رییس شورای اصناف، نرخ خدمات، آرایشگاه‌ها، خشکشویی‌ها، تعمیرگاه‌ها، آژانس‌های اتومبیل کرایه و مشاورین املاک و کالاهایی مانند نان و هر نوع کالایی که توسط دولت به آن سوبسید داده می‌شود، مانند کالاهای کالابرگی، نرخ‌گذاری بصورت مستقیم و سالانه توسط کمیسیون‌های نظارت تعیین و ابلاغ می‌شود و البته متصدیان واحدهای صنفی موظف به رعایت نرخ‌های مصوبند.
آزاد گفت: در مورد کالاهای با اولویت 2، نرخ سود مورد استفاده متصدیان واحدهای صنفی توسط کمیسیون هیات عالی نظارت، تعیین و ابلاغ می‌شود و فروشندگان پس از تعیین قیمت خرید کالا یا قیمت تمام شده آن، درصد سود مجاز خود را اعمال می‌کنند.
وی در مورد کالاهای با اولویت 2، هرگونه تغییر در قیمت مواد اولیه، جزییات مراحل تولید آن و قیمت کالاهای وارداتی و تولید داخل را در قیمت تمام شده و نهایی کالا، موثر عنوان کرد.

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com