ذخیره مرغ برای ماه رمضان در اصفهان کافی است

ذخیره مرغ برای ماه رمضان در اصفهان کافی است
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان گفت: تولید مرغ در اصفهان در ماه به صورت میانگین شش و نیم میلیون جوجه‌ریزی است و برای ماه مبارک رمضان ‌ 60 هزار تن ذخیره مرغ منجمد در اصفهان وجود دارد و تولید به اندازه کافی داریم.
بهرام پاکزاد در اصفهان اظهار کرد: قیمت مرغ زنده در این هفته دچار نوسان و در روز گذشته 4هزار و 500 تومان بوده است که در ماه مبارک رمضان نیز با توجه به ذخیره‌سازی و تولید افزایش چندانی نداریم و قیمت‌ها نیز به همین صورت است.
وی با بیان اینکه مرغداران از این قیمت‌ها راضی نیستند، ادامه داد: بارها نیز اعلام شده است میزان تولید موجود نشانه رضایت تولید‌کنندگان مرغ گوشتی نیست و در دوره هشت سال گذشته نیز هیچ‌گونه برنامه‌ریزی و عملکردی برای رفع مشکلات و ایجاد امنیت برای تولیدکنندگان به منظور اطمینان خاطر آنها برای تولید و عرضه محصولاتشان انجام نشده است.
ظرفیت تولید در اصفهان 10 میلیون جوجه‌ریزی در ماه است
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان با بیان اینکه مشکلات موجود وضعیت بسیار بحرانی و مشقت‌باری را برای تولید‌کنندگان مرغ گوشتی ایجاد کرده است، عنوان کرد: مشکلات نقدینگی و سوء‌مدیریت از سوی وزارت صنعت و معدن و عدم به رسمیت شناختن تشکل‌ها سبب شده تا تولید‌کنندگان ظرفیت واقعی خود را نشان ندهند و در حال حاضر ظرفیت تولید در اصفهان 10 میلیون جوجه‌ریزی در ماه است.
وی با تأکید بر اینکه امیدواریم در دولت آینده دیگر این وضعیت پیش نیاید و تشکل‌ها را به رسمیت بشناسند و از نظرات آنها استفاده کنند، ادامه داد: مردم نیز از اینکه مرغ 100 یا 200تومان اضافه شود، نگران نمی‌شوند، بلکه از نوسانات نگران هستند و در حال حاضر نیز قیمت مرغ زنده و نهاده‌ها در حال نوسان است و هیچ‌گونه امنیت خاطری برای تولید‌کنندگان و مصرف‌کنندگان وجود ندارد.
هیچ یک از مسئولین پاسخگوی مشکلات مرغداران نیستند
پاکزاد، مشکلات مهم در زمینه عرضه را عدم پرداخت نقدی هزینه‌ها دانست و تأکید کرد: هشت سال با مسئولان جلسه داشتیم که این مشکل رفع شود و پول‌ها به صورت نقد پرداخت شود و چه دلیلی دارد که تولید‌کننده از بانک وام بگیرد و یا سود بازار آزاد را بدهد و کالای خود را بخرد و دو تا سه ماه پس از فروش هزینه آن را دریافت کند.
وی به وضعیت مرغ در ماه رمضان اشاره کرد و افزود: تولید مرغ در اصفهان در ماه به صورت میانگین شش و نیم میلیون جوجه‌ریزی است و برای ماه مبارک رمضان ‌ 60 هزار تن ذخیره مرغ منجمد در اصفهان وجود دارد و تولید به اندازه کافی داریم.
دبیر انجمن صنفی مرغداران استان اصفهان گفت: تولید‌کنندگان باید تمام اجناس خود را واریزی بخرند و برای پشتیبانی کشور نیز در ابتدا پول دریافت می‌کند و یا مرغدار باید ابتدا کالای خود را بدهد تا جنس به او تعلق بگیرد و این در حالی است که اجناس را براساس کیفیت گفته شده به تولیدکننده نمی‌دهد و کیفیت آن پایین‌تر است که در این زمینه نیز مرغداران هیچ نقشی ندارند.

 
نظرات شما
  •  

    بهرام پاكزاد گفت : ۹۲/۰۴/۱۹

    در مصا حبه بالا قيمت مرغ زنده 4200 تومان اعلام شده كه با اشتباه خبر نگار 4500 تومان اعلام گرديده

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com