ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ

ذخیره سازی ۱۰۰ هزار تن گوشت مرغ
با برنامه ریزی هایی که در چارچوب طرح «ضیافت» انجام داده ایم قیمت مواد پروتئینی در ‌ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد کرد.
معاون امور دام وزارت جهادکشاورزی گفت: برای تنظیم بازار ماه مبارک رمضان، بیش از 100 هزار تن گوشت مرغ ذخیره سازی شده است.
حسن رکنی معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی گفت: در ماه مبارک رمضان، مصرف مواد پروتئینی اعم از گوشت قرمز، گوشت مرغ، تخم مرغ، شیر و لبنیات افزایش میابد که برای تنظیم بازار ذخیره سازی لازم در تمام این موارد صورت گرفته و جای هیچ نگرانی در مورد قیمت مواد گوشتی و لبنی وجود ندارد.
وی افزود: وضعیت ذخیره سازی و تولید گوشت مرغ به گونه ای است که در در حال حاضر سالانه نزدیک به دو میلیون تن تولید گوشت مرغ داریم که میزان مصرف داخلی یک میلیون و هشتصد هزار تن می شود که قابلیت صادرات 200 هزار تن گوشت مرغ را نیز داریم.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی درخصوص میزان عرضه گوشت قرمز گفت: برای تنظیم بازار در ماه مبارک رمضان در چارچوب طرح « ضیافت»، علاوه بر تولید داخل واردات لازم نیز صورت گرفته و ذخیره سازی لازم برای گوشت قرمز نیز به خوبی انجام شده است.
وی افزود: میزان تولید گوشت قرمز در حال حاضر 800هزار تناست و تعداد زیادی دام آماده عرضه در واحدهای تولیدی وجود دارد.
رکنی درخصوص عرضه تخم مرغ کافی در بازار برای طرح «ضیافت» گفت: تولید سالانه تخم مرغ حدود 900هزار تن است که با توجه به مصرف داخلی این امکان وجود دارد تا  ما بتوانیم حدود 10هزار تن آن را صادر نماییم که البته در حال حاضر به ده کشور منطقه صادرات تخم مرغ داریم.
معاون امور تولیدات دامی وزارت جهادکشاورزی تاکید کرد: با برنامه ریزی هایی که در چارچوب طرح «ضیافت» انجام داده ایم قیمت مواد پروتئینی در ‌ماه مبارک رمضان تغییری نخواهد کرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com