ذخیره سازی پاشنه آشیل صنعت مرغداری است

ذخیره سازی پاشنه آشیل صنعت مرغداری است
رییس انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی استان گیلان گفت: ضعف در جمع آوری مرغ مازاد بر بازار و مکانیسمهای خرید و ذخیره سازی و آزادسازی آنها در زمان و با قیمت مناسب، پاشنه آشیل صنعت مرغداری امروز کشور است.
مهندس نیما حیدرنژاد افزود : با اشاره به بحران تولید مازاد دو ماهه اخیر و سقوط قیمت مرغ زنده به زیر قیمت تمام شده و متضرر شدن واحدهای مرغداری گفت: تلاش بخش دولتی و بخصوص پشتیبانی امور دام استان گیلان برای کمک به این بخش و اعلام آمادگی برای خرید مرغ مازاد و تا حد امکان همکاری با بخش خصوصی ،متاسفانه نه در گیلان و در نهایت تاسف نه در استانهای دیگر ذخیره سازی چندانی صورت نگرفت و این در ادامه یافتن بحران کاهش قیمت نمود یافته است.
این تولید کننده مرغ در ادامه افزود:در گیلان متاسفانه دو مشکل عمده برای جمع آوری مرغ مازاد بازار البته با منابع مالی و عاملیت شرکت پشتیبانی امور دام وجود دارد که عبارتند از:
1- ضعف اتحادیه مرغدارن گیلان بخصوص از نظر سخت افزاری مستقل و امکانات کشارگاهی و تونل انجاد و سردخانه بعنوان نماینده مورد اعتماد مرغداران گیلان
2- ضعف کشتارگاهای موجود استان در توانایی کشتار و بسته بندی با کیفیت مناسب و انجماد استاندارد.
وی در ادامه گفت: متاسفانه تنها راه بقاء سرمایه گذارانی که در این بخش فعال هستند، حل کردن این مشکلات است زیرا با رشد بی رویه تولید و پیشی گرفتن تولید و عرضه از تقاضای جامعه که خود را بصورت افت شدید قیمت نشان میدهد و در صورتی که باید مکانیسم درستی برای جمع آوری مرغ مازاد بازار و تنظیم قیمت ایجاد گردد.
حیدرنژاد گفت: در کشورهای پیشرفته اینکار به دو صورت انجام می شود:1-با محوریت اینتگریشنها یا 2- با محوریت تشکلهای بخش خصوصی مثل اتحادیه ها و شرکتهای تعاونی.
وی در پایان اظهارداشت:با توجه به جوان و نوپا بودن اینتگریشنهای داخلی و همچنین پراکنده و خرد بودن تولید کنندگان این بخش در ایران راه حل دوم مناسب تر بنظر می رسد که مرغداران و افراد خوش فکر و متعهد این بخش میبایست آستینها را بالا زده و فکر اساسی برای این معضل خطر ناک که همانا انباشتگی تولید است بکنند.

 
نظرات شما
  •  

    مرغدار گفت : ۹۱/۰۸/۰۳

    آقای حیدر نژاد گویا در جریان کامل دلایل عدم عقد قرارداد توسط تشکل ها و اتحادیه نیستند به تعبیر دبیر انجمن صنفی که از مجموعه ایشان است قرارداد شرکت پشتیبانی قرارداد ترکمانچای است . اگر قبول ندارند خودشان هم یک تشکل دارای ادعا در استان هستند بسمالله بگن برن قرارداد ببندن.
    کشتارگاهها هم آمادگی عقد قرارداد کارمزدی را دارن

    پاسخ...
  •  

    محمد گفت : ۹۱/۰۸/۰۴

    آقای حیدرنژاد آدم هایی مثل شما باعث یاس و ناامیدی آقای اسداله نژاد شدید تا پس از فشارهای زیادی که بخش دولتی بر او وارد کردن عطای مسولیت اتحادیه در گیلان رو به لقایش ببخشه
    واقعا بابت اینگونه اظهار نظرها توسط یه مرغدار مسول در استان متاسفم

    پاسخ...
  •  

    ایمانی گفت : ۹۱/۰۸/۰۵

    بهترین راه حل عدم جوجه ریزی طی هفته ای توسط مرغدارن می باشد زیرا با تولید جاری ماهانه 180 هزار تن تولید گوشت بدون واردات انجام می گرددولی مصرف 160هزار تن است که در صورت ادامه این روند تاپایان سال مرغداران متضرر خواهند شد لذا با تاخیر 15 روزه تولید می توان به سود آوری رسید

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com