ذخیره سازی مطلوب کالاهای اساسی و نهاده های دام و طیور

ذخیره سازی مطلوب کالاهای اساسی و نهاده های دام و طیور
وزیر جهاد کشاورزی گفت: ذخیره سازی مواد پروتئینی ، میوه ها ، کالاهای اساسی و نهاده های مورد نیاز صنعت دام و طیور خوب است و کمبودی نداریم.
محمود حجتی در نشست خبری امروز با اشاره به اینکه بر اساس قانون تمرکز تأمین ، تولید ، ذخیره سازی و تصمیم گیری برای واردات محصولات کشاورزی به عهده وزارت جهاد کشاورزی است ،افزود: در تأمین نیاز بازار ، اولویت با تولید داخلی است.
وی گفت: ذخایر به اندازه کافی موجود است و نیازی به واردات نیست و فقط میوه موز وارد می شود.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: واردات با تعرفه ، تنظیم و مدیریت می شود و واردات موردی هم نخواهیم داشت.
حجتی تصریح کرد: در برنامه تنظیم بازار در وزارت جهاد کشاورزی امضاهای طلایی برای واردات دیگر جایی ندارد و واردات با سیاست تعرفه ای تنظیم خواهد شد.
وی درباره ذخیره سازی کالاهای اساسی گفت: کالاهای اساسی مانند برنج ، روغن ، شکر ، نهاده های دامی و محصولات پروتئینی مرغ و گوشت قرمز به اندازه کافی ذخیره سازی شده است و در محصولاتی مانند شکر اگر تا سال آینده هم حتی یک کیلوگرم وارد نشود باز هم انباشت محصول داریم.
وزیر جهاد کشاورزی افزود: شرکت پشتیبانی امور دام دو ماه است که دوباره به وزارت جهاد کشاورزی واگذار شده و در این مدت نیز موفق شده است برای چند ماه آینده نهاده های مورد نیاز صنعت دامداری را وارد و ذخیره سازی کند.
حجتی گفت: شرکت پشتیبانی امور دام با جمع آوری مازاد تولید گوشت مرغ و گوشت قرمز هم ذخایر قابل قبولی دارد.
وی درباره خرید تضمینی گندم افزود : سازمان مرکزی تعاون روستایی برای خرید تضمینی گندم وارد عمل خواهد شد و شرکت بازرگانی دولتی ایران نیز اگر بخواهد می تواند همکاری کند.
وزیر جهاد کشاورزی گفت: دیگر بخش ها نیز می توانند برای خرید گندم اقدام کنند اما با نظارت و هماهنگی وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی امکان پذیر است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com