ذخیره سازی مرغ به اندازه کافی توسط دولت انجام شده است

ذخیره سازی مرغ به اندازه کافی توسط دولت انجام شده است

مدیر عامل شرکت تعاونی کشت و صنعت ایران طیطو گفت :در حال حاضر ذخیره سازی مرغ به اندازه کافی توسط دولت و شرکت پشتیبانی امور دام و حمایت بخش خصوصی انجام شده و مشکلی برای تامین مرغ در پایان سال وجود ندارد .
به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران ، منوچهر نیلقاز مدیر عامل شرکت تعاونی کشت و صنعت ایران طیطو در نشستی که به همت اداره کل تعاون استان تهران برگزار شد ، میزان مصرف مرغ در استان تهران را 900 تن عنوان کرد و گفت : با توجه به ظرفیت موجود هیچ مشکلی در تامین مرغ برای روزهای پایانی سال وجود ندارد .
وی افزود : در حال حاضر ذخیره سازی مرغ به اندازه کافی توسط دولت و شرکت پشتیبانی امور دام و حمایت بخش خصوصی انجام شده و پیش بینی می‌شود با وجود افزایش تقاضای مردم برای خرید مرغ، قیمت آن به دلیل ذخیره مطمئن تغییر نکند.
مدیر عامل شرکت تعاونی کشت و صنعت ایران طیطو گفت: این شرکت 500 تن ذخیره مرغ دارد و با راه‌اندازی سردخانه تا خرداد 87 میزان ذخیره به 2هزار تن افزایش می‌یابد.
وی با اشاره به عرضه مرغ بسته بندی در استان تهران گفت :هم اکنون مرغ در همه استانهای کشور به جز استان تهران به صورت بسته‌بندی عرضه می‌شود و این امر باعث حفظ استاندارد وزن مرغ و سلامت جامعه می شود .
وی گفت: با توجه به این که برای بسته‌بندی مرغ مواد زائد خوراکی و غیر خوراکی داخل شکم مرغ حذف می‌شود، لذا مصرف مرغ بسته بندی به نفع مصرف‌کننده است ، از طرفی استفاده از مواد درون مرغ برای خوراک دام و طور و آبزیان ، هزینه‌های بسته‌بندی را جبران می‌کند و عرضه مرغ بسته‌بندی باعث افزایش قیمت مرغ نمی‌شود.
نیلقاز گفت: در حالی که استاندارد بهداشتی وزن مرغ 1200 تا 1400 گرم توسط موسسه استاندارد ایران تعریف شده است، در عمل مرغ های فله‌ای وزن 5/2 تا 3 کیلوگرم دارند، هر چه مرغ چاق تر باشد، میزان مصرف آنتی بیوتیک در آن بیشتر است گوشت زمخت تر و به ضرر مصرف کننده است.
وی در خصوص برنامه های این کشتارگاه گفت : این کشتارگاه با ظرفیت 4 هزار قطعه در ساعت فعالیت می کند و تمامی قسمت های خوراکی و غیر خوراکی مرغ مورد استفاده قرار می گیرد و
محصولات جدید فرآوری شده از مرغ را در دستور کار دارد.
نیلقاز افزود: دستگاه‌های جدید cut up تا خرداد ماه سال آینده در این شرکت راه اندازی می‌شود که با این دستگاه استخوانهای مرغ بصورت خودکار از گوشت جدا شده و گوشت بهداشتی خالص به مردم عرضه می‌شود.

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com