ذخیره سازی 5 کالای اساسی کشور

ذخیره سازی 5 کالای اساسی کشور

معاون وزیر بازرگانی با اشاره به وجود ذخیره مطمئن برای 5 رقم کالای اساسی مورد نیاز کشور گفت: ذخیره خوبی برای برنج، شکر، روغن نباتی، گوشت مرغ و محصولات لبنی در کشور وجود دارد.
محمدصادق مفتح در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: هم اکنون ذخیره مطمئنی از بابت 5 کالای اساسی کشور از جمله برنج، روغن نباتی، شکر، گوشت مرغ و محصولات لبنی وجود دارد که همه با استفاده از توان بخش خصوصی، تعاونی و کارخانجات ذخیره شده است، از سوی دیگر ذخیره سازی کالاهای اساسی برای سال 88 در وضعیت بسیار خوبی بوده و بیش از آن چیزی که در برنامه ریزیها در نظر گرفته شده، ذخیره سازی صورت گرفته است.
معاون وزیر بازرگانی افزود: به دلیل الزامات اصل 44 سعی شده کار ذخیره سازی توسط کارخانجات، تولیدکنندگان و تجار بخش خصوصی صورت گیرد، ولی در مجموع ذخیره سازی کشور در وضعیت کاملا مطلوبی قرار گرفته است.
وی با اشاره به افزایش خریدهای خارجی توسط بخش خصوصی به تبع پایین آمدن قیمت غلات و مواد غذایی در دنیا گفت: به طور طبیعی با پایین آمدن قیمت خریدهای خارجی توسط بخش خصوصی بیشتر شده است که وزارت بازرگانی نیز از این موضوع استقبال می کند، به این معنا که به طور خود به خود با تشویقی که از سوی این وزارتخانه برای سپردن امور واردات کالاهای مورد نیاز کشور به بخش خصوصی، ذخیره سازی کالا توسط این بخش افزایش یافته است.
معاون وزیر بازرگانی افزود: در این راستا قطعا بنیه کشور در زمینه های مختلف کالایی بالاتر رفته است، ضمن اینکه وزارت بازرگانی صرفا به عنوان نماینده دولت در بحث واردات کالاها دخالت و بخش خصوصی را به ذخیره سازی تشویق کرده است.
مفتح در خصوص این مشوقها تصریح کرد: مشوقهای وزارت بازرگانی در این حد است که اگر مشکلی در گمرک، ذخیره سازی و انبارها به وجود آید، به آنها یاری رساند البته بیش از این نیز نیاز نیست که تشویق شوند چراکه قیمتهای پایین جهانی انگیزه مطلوبی برای ورود بخش خصوصی به این کار است.

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com