ذخیره بیش از 2 هزار تن مرغ در آذربایجان غربی

ذخیره بیش از 2 هزار تن مرغ در آذربایجان غربی

معاون برنامه‌ریزی استاندار‌ آذربایجان غربی گفت: به مناسبت ماه مبارک رمضان 2 هزار و 500 تن مرغ در آذربایجان غربی ذخیره شده است.
به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ابراهیم حق‌جو صبح امروز در کمیسیون تنظیم بازار که به مناسبت ماه مبارک رمضان در سالن شماره 2 استانداری آذربایجان غربی تشکیل شد، افزود: ذخیره مرغ تا ماه مبارک رمضان ادامه دارد.
وی اظهار داشت: به منظور تنظیم قیمت بازار در ماه مبارک رمضان این میزان مرغ به قیمت 2 هزار و 50 تومان به فروش می‌رسد.
حق‌جو با اشاره به افزایش قیمت مرغ در چند روز گذشته در سطح آذربایجان غربی‌ افزود: قیمت مرغ در طول ماه‌های فروردین تا آخر خرداد ماه 2 هزار و 100 تومان بود که در چند روز گذشته به 2 هزار و 600 تومان رسیده است.
معاون برنامه‌ریزی استاندار‌ آذربایجان غربی، تصریح کرد: ‌میانگین قدرت خرید مردم استان آذربایجان غربی نسبت به میانگین کشوری پایین است بنابراین ضروری است تا قیمت عرضه کالا مدنظر کمیسیون قرار گیرد.
وی با تاکید بر مشخص شدن حداقل هزینه تمام‌شده برای کالاها اذعان داشت: تا ماه مبارک رمضان قیمت مرغ در آذربایجان غربی افزایش نخواهد یافت.
معاون برنامه‌ریزی استاندار‌ آذربایجان غربی ادامه داد: 2 هزار و 400 تن جوجه نیز به این مناسبت خریداری و ذخیره شده است.
حق‌جو اظهار کرد: کارخانجات قند استان آذربایجان غربی بدهی چغندرکاران را در سال جاری به صفر رسانده‌اند.
وی تصریح کرد: تولید شکر و ظرفیت جذب چغندر توسط کارخانجات قند استان در مقایسه با نسبت مشابه سال گذشته به ترتیب 6/51 درصد و 6/55 درصد کاهش دارد.
معاون برنامه‌ریزی استاندار‌ آذربایجان غربی یادآور شد: امسال کشت چغندرقند در آذربایجان غربی پایین است و احتمال افزایش قیمت شکر در این استان وجود دارد و بر این اساس برخی کارخانجات قند و شکر از فروش شکر امتناع می‌کنند تا در چند ماه آینده به قیمت بالا شکر خود را به فروش برسانند.
حق‌جو افزود: کارخانجات قند و شکر که در حال حاضر شکر خود را انبار می‌کنند نباید انتظار خرید شکر توسط دولت را داشته باشند و خود مسئول تعیین ساز و کار بازارشان هستند.
وی با بیان اینکه پنج کارخانه قند استان ظرفیت جذب روزانه 13 هزار و 300 تن چغندر را دارند، گفت: این کارخانه‌ها سالانه ظرفیت یک میلیون و 330 تن چغندر قند را دارند.
معاون برنامه‌ریزی استاندار‌ آذربایجان غربی افزود: سال گذشته 459 هزار تن چغندر قند توسط کارخانجات قند آذربایجان غربی جذب شده است که این کارخانه‌ها 60 هزار تن شکر تولید کرده‌اند.

 
کلمات کلیدی آذربایجان غربی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com