ذخیره 70 هزار تن گوشت مرغ در کشور

ذخیره 70 هزار تن گوشت مرغ در کشور
مدیرکل دفتر طیور، کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی گفت: در دو ماهه اخیر 30 هزار تن مرغ تولیدی مازاد ذخیره شده که هم‌اکنون ذخیره فعلی گوشت مرغ در کشور به 70 هزار تن می‌رسد.
احمد ترکاشوند ظهر امروز در جلسه شورای معاونان و مدیران سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی اظهار کرد: تولید گوشت مرغ در شش ماه دوم سال گذشته به گونه‌ای بود که ضمن متعادل شدن قیمت‌ها سبب افزایش تولید آن نیز شد.
مدیرکل دفتر طیور، کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی افزود: از شهریور تا بهمن ماه سال گذشته بیش از 80 هزار تن گوشت مرغ جمع‌آوری و ذخیره شد که با احتساب واردات در انتهای سال گذشته بیش از 110 هزار تن مرغ ذخیره شده است.
ترکاشوند تصریح کرد: برای نخستین‌بار در سال گذشته 25 هزار تن گوشت مرغ و 45 هزار تن تخم‌مرغ صادر شد.
وی خاطرنشان کرد: امسال از نظر تامین نهاده‌ها جهت تولید مرغ نگرانی وجود ندارد و نهاده‌ها به اندازه کافی در شش ماه نخست امسال تامین شده و آرامشی در صنعت تولید مرغ به وجود آمده است.
مدیرکل دفتر طیور، کرم ابریشم و زنبور عسل وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در دو ماهه اخیر 30 هزار تن مرغ تولیدی مازاد ذخیره شده که هم‌اکنون ذخیره فعلی گوشت مرغ در کشور به 70 هزار تن می‌رسد.
ترکاشوند ادامه داد: مدیریت تولید مرغ باید کشوری باشد و استان‌ها باید از مدیریت منقطه‌ای تولید که سبب برزو آثار منفی بر تعادل کل کشور می‌شود و دلسردی تولیدکنندگان را در پی دارد اجتناب کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com