ذبح 20درصد مرغ‌ها پس از مرگ تکذیب شد

ذبح 20درصد مرغ‌ها پس از مرگ تکذیب شد
محسن مشکوة عضو هیئت علمی دانشگاه تهران اعلام کرده ۲۰ درصد مرغ‌ها قبل از ذبح مرده‌اند، گفت: معمولا در همه کشتارگاه‌ها برای اینکه اصول بهداشتی رعایت شود بازرس بهداشتی و ناظر شرعی وجود دارد.
معاون سازمان دامپزشکی افزود: زمانی که کامیون حاوی مرغ به کشتارگاه وارد می‌شود ناظر بهداشتی قبل از تخلیه قفس‌های مرغ گواهی دامپزشکی دامداری مبنی بر سلامت محموله را مطالبه می‌کند و بدون آن اجازه تخلیه داده نمی‌شود.
وی افزود: همچنین گواهی مدت زمان استفاده از دارو به طوری که باقی‌مانده دارویی نداشته باشد نیز باید ارائه شود.
مشکوة گفت: در سکوی تخلیه نیز قفسها باز و زمانی که روی ریل آویزان می‌شوند نیز دوباره نظارت می‌شود تا آنجا هم مشکلی از نظر خفگی وجود نداشته باشد.
وی افزود: در مرحله سوم یعنی زمان شوک الکتریکی نیز ناظران شرعی نظارت می‌کنند تا میزان الکتریسیته به اندازه‌ای نباشد که موجب مرگ مرغ بشود.
وی افزود: همچنین در زمان پرکنی، تخلیه احشاء و قبل از اینکه مرغ بسته‌بندی و به سردخانه هدایت شود بازرسان بهداشتی نظارت می‌کنند.
معاون سازمان دامپزشکی تصریح کرد: نظارت دقیق و پیوسته ناظرین بهداشتی و شرعی سازمان دامپزشکی باعث می‌شود تا مرغ‌های سالم از نظر بهداشتی و از نظر شرعی به دست مردم برسد.
وی همچنین تاکید کرد: طی آمارگیری که در سالهای 87، 88 و 89 انجام شده میزان خفگی مرغها از زمان انتقال از مرغداری به کشتارگاه تنها کمتر از یک درصد بوده که در زمان نظارت از گردونه خارج و امحاء می‌شوند.
 
کلمات کلیدی تکذیب ذبح مرغ
نظرات شما
  •  

    سیاوش گفت : ۹۰/۱۰/۱۴

    عیب کار اینجاست که مدرک پولی شده وگرنه کسی که متوجه نیست که کل تلفات یک دوره مرغداری توی 50 روز 5 درصد میشه و میگه زمان کشتار 20 درصدشون میمیرن نمیشد عضو هیئت علمی ، میشد آبدارچی .

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com