دیدگاه حمایتی مناسب نسبت به تولید کنندگان مرغ در تنظیم بازار وجود ندارد

دیدگاه حمایتی مناسب نسبت به تولید کنندگان مرغ در تنظیم بازار وجود ندارد
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران کشور گفت: دیدگاه حمایتی مناسب نسبت به تولید کنندگان مرغ در مجموعه تنظیم بازار کشور وجود ندارد.
حبیب اسدالله نژاد افزود: در 15 روز گذشته با وجود تمامی فشارهای که به تولید کنندگان در سطح کشور وارد می شود که کوچکترین آن انباشتگی مرغ در واحدهای مرغداری و عدم امکان فروش آن با ضررو زیان است.
وی اظهارداشت: متاسفانه به جهت مفاد غیرحقوقی و یکطرفه قرارداد طرح ذخیره سازی و انجماد از یک سو و قیمت غیرکارشناسی آن از سوی دیگر در کل کشور حدود شش هزار و 500 تن مرغ جمع آوری شده که به نسبت حجم تولید و انباشتگی مرغ بسیار ناچیز و اثرات آن برای کاهش دغدغه مرغداران و ایجاد یک ذخیره مناسب قابل توجه نیست.
درب انبار شرکت پشتیبانی بر روی مرغداران بسته است
عضو هیئت مدیره اتحادیه مرغداران کشور کاهش شدید قیمت جوجه را متاثر از بی رغبتی به جوجه ریزی دانست و گفت: با سویای هزار و 150 تومانی و ذرت 800 تومانی و بالا رفتن شدید قیمت سوخت، انرژی، دستمزد، دارو و واکسن و سایر هزینه ها نمی توان مرغ سه هزار تومانی به بازار عرضه کرد.
وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت اگر به تولید اهمیت می دهد درب انبارهای شرکت پشتیبانی را برای فروش نهاده به قیمت مصوب ( ذرت 600 تومانی و سویای 900 تومانی ) برای کاهش قیمت تمام شده و ایجاد انگیزه تولید باز کند.
اسدالله نژاد با اشاره به نگرانی های جدی مرغداران نسبت به آینده این صنعت با توجه به نابسامانی های موجود در خصوص کاهش مجدد تولید و ایجاد بحران در بازار مرغ در صورت عدم توزیع نهاده ها و عدم حمایت از تولید کنندگان هشدار داد.
وی همچنین اظهارداشت: چند ماه پیش که قیمت مرغ در سراسر کشور افزایش شدید و بی رویه پیدا کرده بود مرغ در استان پائین ترین قیمت را در سطح کشور داشت و با تعامل و همکاری تشکل ها و مرغداران، گیلان اولین استانی بود که قیمت و توزیع مرغ در آن به ثبات رسید و مسئولان وعده های زیادی برای کمک و حمایت از مرغداران می دادند اما اکنون که وقت عمل به وعده ها فرا رسیده درب انبار شرکت پشتیبانی بر روی مرغداران بسته است و توزیع نهاده تنها در قبال قرارداد غیر حقوقی و غیر کارشناسی ذخیره سازی و انجماد صورت می گیرد.
وعده های که زود فراموش شد
رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغداران گیلان یادآورشد: با وجودی که تعامل حداکثری در مقطع ایجاد حباب در بازار مرغ از سوی مرغداران گیلانی به نسبت سایر استانها صورت گرفت بنابراین از آنان که روزهای سختی را سپری کرده و می کنند، هیچگونه حمایتی از سوی مسئولان استان بعمل نمی آید.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com