دومین همایش ملی گاومیش ایران اسفندماه برگزار می‌شود

دومین همایش ملی گاومیش ایران اسفندماه برگزار می‌شود

دومین همایش ملی گاومیش ایران در روزهای ‪ ۵‬و ‪ ۶‬اسفندماه امسال به میزبانی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی غذایی رامین، برگزار می‌شود.
دبیر علمی دومین همایش ملی گاومیش ایران به ایرنا گفت: اولین روز برگزاری همایش به اجرای سومین جشنواره گاومیش خوزستان اختصاص دارد که در آن ضمن سخنرانی‌های کارشناسی برای بهره برداران، مراسم انتخاب گاومیش نمونه از لحاظ نژاد و وضعیت تولید فراورده، توسط هیات داوران انجام می‌گیرد و به بهره برداران آنها جوایزی تعلق خواهد گرفت.
جمال فیاضی افزود: روز دوم همایش با ارائه مقالات علمی و برگزاری کارگاه های آموزشی دنبال خواهد شد و بازدیدهایی نیز از مناطق گاومیش خیز استان خوزستان، انجام خواهد گرفت.
وی از گاومیش به عنوان یک فرصت برای پافند غیرعامل کشور یاد کرد و اظهار داشت: گاومیش با توجه به مقاومت بسیار زیادی که در مقابل عوامل محیطی همچون سرما و گرما و انواع بیماری‌ها دارد می‌تواند در مواقعی که دیگر دام‌ها مثل گاو، دچار بیماری‌های واگیردار و کشنده می‌شوند به عنوان وام جایگزین، مورد استفاده قرار گیرد و نیاز کشور به گوشت و فراورده‌های دامی را تا حدودی جبران کند.
وی، بررسی آخرین دستاوردهای علمی در زمینه پرورش و نگهداری گاومیش و ایجاد بستر مناسب برای تبادل نظر و تجربه میان بهره برداران، کارشناسان و محققان و افزایش سطح آگاهی و دانش آنها را از مهم‌ترین اهداف برگزاری همایش سراسری گاومیش ایران، برشمرد.
وی افزود: تحقق اهدافی همچون ایجاد ارتباط بخش دامپروری با صنعت و تبیین ارزش افزوده فرآورده‌های گاومیش، تبیین تنگناها، چالش‌ها و مشکلات پرورش دهندگان گاومیش و ایجاد انگیزه میان گاومیش داران برای ارتقای امکانات فنی دامپروری خود در دومین همایش گاومیش ایران، دنبال می‌شود.
دومین همایش گاومیش ایران با همکاری سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان و دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی رامین تدارک یافته است.
 

 
کلمات کلیدی همایش گاومیش
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com