دولت پاکستان به خاطر وارد کردن محصولات مرغداری ارزان مورد انتقاد قرار گرفت

دولت پاکستان به خاطر وارد کردن محصولات مرغداری ارزان مورد انتقاد قرار گرفت
پاکستان – انجمن مرغداران پاکستان، دولت را به سبب اعطای مجوز برای واردات ارزان قیمت محصولات مرغداری مورد مؤاخذه قرار داد . انجمن مرغداران اذعان داشتند دولت از یک سو واردات ارزان برای محصولات مرغداری دارد و از سوی دیگر نرخ گمرکی بالایی بر روی نهاده های خوراک مورد استفادۀ مرغداران داخلی قرار می دهد.
خلیل ستار – رئیس انجمن مرغداران پاکستان – اذعان داشت : در حالیکه به دنبال تجارت آزاد، محصولات مرغداری از مالزی با نرخ گمرکی صفر درصد و 10-16 درصد و از چین نیز بدون مالیات فروش وارد می شود ، دولت در واقع با وضع نرخ گمرک با نرخ 5 – 30 درصد و همچنین مالیات بر فروش بر روی نهاده های مورد مصرف مرغداران و تولیدکنندگان گوشت مرغ با ارزش افزوده، مشکل را پیچیده تر ساخته است. 
وی افزود : از سوی دیگر پاکستان مجاز به صادرات به هیچکدام از این دو کشور نیست و همچنین کشورهای مالزی و چین به اعتراض پاکستان مبنی بر قوانین این دو کشور (مالزی و چین) در خصوص بهداشت و فراوری طیور واکنشی نشان ندادند. از سوی دیگر ما مجبوریم هزینه های گزافی نظیر هزینه های سنگین تولید، مازاد محصولات ، هزینه های سنگین برق و گاز ، کارگران ، و بسیاری از این قبیل را بپردازیم که در مجموع 20-40 روپیه/کیلوگرم خواهد بود . این چنین تناقضاتی بقاء صنعت مرغداری را مشکل ساخته است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com