دولت دو سوم بدهی سال گذشته خود به دامداران اصفهانی را پرداخت کرد

دولت دو سوم بدهی سال گذشته خود به دامداران اصفهانی را پرداخت کرد
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: دولت دو سوم بدهی مربوط به چهار ماه پایانی سال گذشته خود را برای جبران افزایش هزینه های تولید شیر دامداران پرداخت کرد.
طهمورث نامداری اظهار کرد: پیش بینی می شود یک سوم باقی مانده نیز ظرف روزهای آینده به حساب کارخانه ها واریز و از سوی آنان به تولید کنندگان شیر پرداخت شود.
وی سهم استان اصفهان از مبلغ 300 میلیارد تومانی مابه التفاوت قیمت شیر را 50 میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: این میزان معادل یک ششم مبلغی است که برای کل کشور اختصاص داده شده است.
مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان با بیان اینکه دولت برای سال جدید هنوز برنامه ای ارائه نکرده گفت: همه برنامه ها برای بخش تولید از سوی وزارتخانه اعلام خواهد شد.
وی با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر آزاد سازی قیمت شیر اظهار کرد: تجربه نشان داده که آزاد کردن قیمت ها و تعیین قیمت بر اساس عرضه و تقاضا به نفع تولید کننده بوده است.
نامداری خاطر نشان کرد: در کنار آزاد سازی قیمت ها دولت باید حمایت ویژه ای از تولید کننده و مصرف کننده نیز داشته باشد.
10 هزار و 500 واحد دامداری شیری صنعتی و سنتی در استان اصفهان به فعالیت مشغول هستند و روزانه سه هزار تن شیر در این دامداری ها تولید می شود.
35 درصد تولیدات شیر اصفهان به خارج از استان صادر می شود.
دولت در سال های گذشته برای ثابت نگه داشتن قیمت شیر و حمایت از حقوق مصرف کننده توافقاتی را با دامداران انجام داد.
بر مبنای این توافق هر دامداری که هر کیلو شیر خود را با قیمت اعلام شده از سوی دولت به کارخانجات تحویل می داد می توانست از نهادها به قیمت دولتی استفاده کند.
در مسیر اجرای این توافقات مشکلاتی برای دامداران به وجود آمد که باعث ایجاد نارضایتی دامداران، مشکلات اقتصادی و در نتیجه افزایش ذبح گاوهای شیری در استان اصفهان شد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com