دولت حواله خرید به تولیدکنندگان تخم مرغ نمی‌دهد

دولت حواله خرید به تولیدکنندگان تخم مرغ نمی‌دهد
رئیس جامعه دامپزشکان ضمن تاکید بر اینکه باوجود مازاد تولید تخم مرغ دولت اقدامی در راستای انجام تعهدات خرید خود از تولیدکنندگان نمی‌کند، عنوان کرد: در حال حاضر نرخ خرید تخم مرغ بسیار پایین‌تر از هزینه تمام شده تولید است.
ناصر نبی‌پور گفت: در حال حاضر قیمت تخم مرغ به حدود ۱۸۵۰ تا حداکثر ۲ هزار تومان رسیده که فروش با این نرخ به ضرر تولیدکنندگان است. کما اینکه هم اکنون با رفتن به سمت فصل گرما و کاهش مصرف تخم مرغ، میزان زیان فعالان این حوزه بیش از پیش افزایش می‌یابد.
وی اضافه کرد: تولیدکنندگان امروز‌‌ همان گروهی هستند که پیش از این به واسطه بیماری، امکان جوجه ریزی نداشته و با صرف هزینه‌های بالا تولید خود را دوباره از سرگفته‌اند. در حال حاضر دولت که پیش از این اقدام به ارائه حواله خرید تخم مرغ به تولیدکنندگان می‌کرد، دیگر حواله‌ای ارائه نداده و خرید خود را متوقف کرده است.
نبی‌پور افزود: زمانی که قیمت‌ها مقداری بالا رفت، دولت سریعا با ابزار تعزیراتی با تولیدکنندگان برخورد کرد اما حالا که قیمت‌ها کاهش یافته و دیگر توجیه اقتصادی نداردهیچ توجهی به وضعیت تولیدکنندگان ندارند. ستاد تنظیم بازار تنها زمانی که قیمت‌ها افزایش می‌یابد وارد بازار می‌شود اما زمانی که ما به آن‌ها نیاز داریم، هیچ اقدامی انجام نمی‌دهد.
وی با تاکید بر افزایش هزینه‌های تمام شده تولید به ویژه نرخ خوراک طیور، تصریح کرد: قیمت سویای ایرانی که حدود سه هفته قبل حدود ۴۵۰ تا ۴۶۰ تومان در هر کیلو بود، امروز به حدود ۷۱۰ تومان رسیده است. این افزایش قیمت‌ها هیچ ربطی به نوسانات نرخ ارز هم ندارد چرا که ثبت سفارش آن‌ها مربوط به قبل بوده است. قیمت ذرت هم حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد در خلال هفته‌های اخیر افزایش داشت.
 
نظرات شما
  •  

    اسد گفت : ۹۰/۱۱/۱۶

    رئیس محترم ، کجا قیمت تخم مرغ حداکثر دو هزار تومان است . قبلاً هم اعلام کرده ام یک دونه سوپر مارکت ( بقالی ) نیست که تخم مرغ را از دانه ای 200 تومان و شانه ای 6000 تومان ارزانتر بدهد . این از قیمت که باید عرض کنم میون دعوا نرخ تعیین نفرمائید . بعدش هم اینکه آقای رئیس ، شما با این خبرتان چه چیز را میخواهید ثابت کنید ؟!!! خودتان دولتی هستید از دولت گلایه دارید ؟!!! اگر بواقع بفکر تولید کننده بدبخت بیچاره هستید ، پشت پرده در اطاقهای فکر ، فکری بحال اوضاع وخیم این صنعت درمانده بکنید . واسلام

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com