دولت جلوی واردات گوشت، مرغ و تخم مرغ را بگیرد

دولت جلوی واردات گوشت، مرغ و تخم مرغ را بگیرد

 عیسی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در رابطه با نگرانی هایی که در رابطه با بازار تخم مرغ وجود دارد توضیح می دهد. آشفتگی در بازار تخم مرغ  . چند روزی است این موضوع به یکی از اصلی ترین اخبار حوزه بازرگانی کشور گره خورده است و نگرانی های بسیاری را نیز به وجود آورده است. نگرانی هایی که بیشتر به کمبود این محصول در روز های پایانی سال در بازار ارتباط پیدا می کند.  

در چنین شرایطی و بر اساس برخی اخباری که انتشار پیدا کرده است شنیده می شود نمونه های وارداتی این محصول از چین و ترکیه به کشور وارد خواهد شد که در همین رابطه عیسی جعفری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرآنلاین اینگونه اظهار نظر کرد: « متاسفانه با واردات تخم مرغ از چین به داخل مواجه هستیم و به شدت از این واردات گله مندیم. » او ادامه داد: « در پی علت این مسئله صحبت هایی با دولت به عمل آمده است و باید اشاره کنم که محدودیت هایی برای این واردات در نظر گرفته شده است. »
وی در ادامه گفته های خود بیان کرد: « وزارت بازرگانی با ایجاد جو روانی با واردات تخم مرغ خواستار بالا نرفتن قیمت تخم مرغ ها در بازار بود. متاسفانه نتوانستیم اعداد و ارقام حاصله از این واردات را به دست بیاوریم. واردات مرغ و تخم مرغ آسیبی به تولیدکنندگان داخلی وارد کرده است و تولید گنندگان داخلی طی صحبتی اعلام کرده اندکه توان تولید و کامل کردن نیاز داخلی را داریم. »
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس به مذاکره با دولت برای توقف واردات گوشت، مرغ و تخم مرغ اشاره کرد و گفت: « در پی صحبتی که با دولت انجام به عمل آمده است که اجازه ورود مرغ، تخم مرغ و گوشت قرمز را به داخل ممنوع اعلام کند و به هر عللی که تولید کننده داخلی توانایی تولید داخلی را نداشته باشد آن کمبود را در داخل و برطرف کنیم. »
او افزود: « جلسه ای با وزیر کشاورزی پیرامون این مسئله صورت گرفته است تا بررسی های لازم انجام شود. »

 

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com