دولت به جای برخورد تعزیراتی، مازاد تولید را از مرغداران خریداری کند

دولت به جای برخورد تعزیراتی، مازاد تولید را از مرغداران خریداری کند
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه نرخ های کنونی بازار پایین تر از قیمت تمام شده است، اعلام کرد: دولت به جای برخورد تعزیراتی برای ایجاد تعادل در بازار، مازاد تولید را از مرغداران خریداری کند.
محمد یوسفی با اشاره به اینکه قیمت مرغ فعلا در نرخ های کنونی تثبیت شده و تغییری نمی کند، گفت: در خصوص وضعیت قیمت ها بارها با مسئولان وزارت بازرگانی جلساتی برگزار کردیم که همه آنها بی نتیجه باقی ماند. وزارت بازرگانی اجازه افزایش قیمت را به مرغداران نمیدهد که این امر تبعات اقتصادی سنگینی برای تولیدکنندگان به همراه داشته و خواهد داشت.
رئیس اتحادیه مرغداران گوشتی کشور با اشاره به اینکه در حال حاضر قیمت تمام شده تولید بالاتر از ارقامی است که دولت مرغداران را ملزم به عرضه محصول خود با آن نرخ ها می کنند، گفت: مسئولان وزارت بازرگانی برای تنظیم بازار در شرایطی که قیمت ها به شدت کاهش یافته، عرضه و تقاضا را عامل تعیین قیمت ها عنوان می کنند. اما زمانی که قیمت ها افزایش می یابد دیگر موضوع عرضه و تقاضا به فراموشی سپرده شده و توسط ابزار تعزیراتی با تولیدکنندگان برخورد می کنند.
وی با اذعان به اینکه طبق قانون دولت باید مازاد تولید را خریداری کند، تصریح کرد: دولت می تواند به جای برخورد تعزیراتی برای ایجاد تعادل در بازار و جلوگیری از زیان تولیدکنندگان مازاد تولید را از مرغداران خریداری کند که این کار را نمی کند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com