دولت به تضمین خرید انواع گوشت موظف شد

دولت به تضمین خرید انواع گوشت موظف شد

نمایندگان مجلس برای جلوگیری از ضرر و زیان دامداران، دولت را موظف کردند همه ساله گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر را بر اساس قانون خرید تضمیمی محصولات کشاورزی تضمین کند.
به گزارش خبرنگار امور مجلس خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی دیروز، مجلس به ادامه بررسی جزئیات طرح نظام جامع دامپروری کشور که مواد یک تا 16 آن در جلسات علنی در سال گذشته به تصویب رسیده بود، پرداختند و آن را تصویب نهایی کردند.
بر اساس مصوبه مجلس از تاریخ تصویب این قانون، صدور هرگونه پروانه تاسیس و پروانه بهره‌برداری آزمایشگاه‌های تجزیه خوراک دام، آزمایشگاه‌های تجزیه شیر جام، میادین دام، مراکز جمع‌آوری شیر، مراکز تولید مواد ژنتیکی (اسپرم، جنین، تخمک) و آزمایشگاه‌های مرتبط با تخصص‌های موضوع این قانون، برعهده سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور و براساس سیاست‌ها و نظارت وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود که دستورالعمل اجرایی این ماده ظرف سه ماه پس از تصویب این قانون توسط وزیر جهاد کشاورزی ابلاغ می‌شود.
نمایندگان مجلس وزارت جهاد کشاورزی را موظف کردند که با استفاده از اعتبارات، امکانات و تشکیلات مؤسسه تحقیقات علوم دامی کشور و مرکز اصلاح نژاد دام کشور، نسبت به شناسایی، ثبت، کنترل، گواهی و حفاظت از منابع و مواد ژنتیکی دام و اصلاح نژاد آن و در راستای ارتقاء سطح تحقیقات و پژوهش‌های علمی ژنتیکی و تولید مواد ژنتیکی متناسب با شرایط کشور و انجام تحقیقات زیست فن‌آوری جدید (بیوتکنولوژی) و توسعه فن‌آوری‌های نوین کشاورزی اقدام کند.
بر اساس مصوبه مجلس وزارت جهاد کشاورزی موظف شد به منظور مدیریت جامع، بهره‌برداری پایدار، تعامل نوع و تعداد دام با منابع خوراکی، جمع‌آوری اطلاعات، ارائه خدمات اصولی و زیربنایی، جلوگیری از قاچاق و کنترل جابه‌جایی دام، نسبت به شناسایی، ثبت و شماره‌گذاری دام کشور اقدام کند.
نمایندگان مجلس دولت را موظف کردند که اعتبار لازم برای اجراء این ماده را از محل درآمد حاصل اخذ عوارض و تعرفه صادرات و واردات دام زنده و گوشت، در بودجه‌های سنواتی پیش‌بینی کند.
بر اساس مصوبه نمایندگان مجلس در صورت وجود مازاد تولید محصولات دامی اعم از خام و فرآوری شده، دولت موظف شد شرایط حضور تولید‌کنندگان در بازارهای جهانی را تسهیل کند و نیز زمینه‌های گسترش بورس کالاهای کشاورزی به محصولات دامی را فراهم کند و صادرکنندگان این محصولات مشمول جایزه صادراتی نیز خواهند شد.
مجلس به منظور حمایت از تولید محصولات اساسی دامی و ایجاد تعامل در نظام تولید و جلوگیری از ضایعات محصولات دامی و ضرر و زیان دامداران، دولت را موظف کرد که همه ساله خرید گوشت مرغ، گوشت قرمز، تخم‌مرغ خوردنی و نطفه‌دار و شیر را بر اساس قانون خرید تضمینی محصولات کشاورزی (مصوب 21/6/68) و اصلاحات بعدی آن، تضمین کند.
نمایندگان مجلس مصوب کردند کلیه محصولات نهایی خوراکی موضوع این قانون، مشمول مقررات استاندارد اجباری خواهد بود.
همچنین مصوب شد، تشخیص صلاحیت آزمایشگا‌‌ه‌های کنترل کیفی مرتبط با محصولات مذکور برعهده مؤسسه استاندارد و تحقیقات صنعتی ایران است.
همچنین به منظور حمایت موثر از منابع دام کشور و تشویق سرمایه‌گذاران برای سرمایه‌گذاری در این زیر بخش، از تاریخ تصویب این قانون دولت موظف است برای ورود هرنوع دام زنده گوشت تازه و منجمد (اعم از قرمز و سفید) شیر (اعم از شیرخشک صنعتی و سایر محصولات لنبی) تعرفه موثر تعیین کند به گونه‌ای که نرخ مبادله به نفع تولید‌کنندگان باشد.

 
کلمات کلیدی خرید تضمينی مجلس
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com