دولت برنامه ای برای خرید گوشت مرغ و تخم مرغ ندارد

دولت برنامه ای برای خرید گوشت مرغ و تخم مرغ ندارد
ITPNews در پی درج خبر "آزادسازی صنعت طیور ضروری است"  ، یکی دیگر از کارشناسان فعال در جهادکشاورزی که درخواست داشت تا نام آن درج نگردد اظهار داشت: اگر صاحبنظران محترم طرح را با توجه و دقت مورد مطالعه قرار دهند خواهند یافت که در این طرح دولت نیروی محرک لازم را برای ورود بخش خصوصی و تشکل ها به موضوعات متعلق به خودشان را فراهم آورده است. در طرح مذکور دولت به هیچ عنوان قصد و برنامه ای برای خرید گوشت مرغ و تخم مرغ را ندارد. بلکه با شناسایی، معرفی و هدایت تولید به شبکه های توزیع توسط فعالان بخش در این تصمیم است تا با کاهش و حذف حلقه های مازاد. انتظام بین فضای عرضه وتقاضا را بنحوی فراهم آورد تا منافع موجود در فضای مذکور فی مابین تولید کننده و مصرف کننده قرار گیرد.
وی در ادامه اظهار داشت: قابل ذکر است که دولت موظف است براساس برنامه ای برای نیاز کشور اقدام به ذخیره سازی نماید و در مرحله دوم نیز در مقاطعی که تولید مازاد پرمصرف باشد، دولت به نفع تولید کننده وارد بازار می شود. تولید کننده در این بخش همواره دغدغه تامین نقدینگی برای خرید نهاده تولید را داشته است در این طرح همچنین پیش بینی شده درصدی از تولید گوشت مرغ و تخم مرغ کشور بطور توافقی با تشکل های تولیدی تحت پوشش تامین نهاده قرار گیرد. لذا در صورتی که قیمت نهاده های واگذار شده (ذرت- سویا و در صورت امکان جوجه یکروزه) مشخص باشد(85% هزینه تولید مربوط به این سه قلم است) پس قیمت تولید نیز برای همان قطع مشخص خواهد شد. همچنین در هرزمانی که امکان تامین نهاده های فوق توسط تشکل های وابسته به صنعت طیور محقق گردد. پیش ینی شده که دولت در این بخش هم حضور نداشته باشد.
در پایان چنانچه سئوال شود که اصلی ترین هدف دولت در این طرح چیست؟ پاسخ این است که برای برون رفت از چالش های موجود و آتی در صنعت طیور کشور؛ با توجه به کمیت و کیفیت تولید و ظرفیت های بالفعل و بالقوه راهی بجز ورود به یک نظام مدون و مدیریت زنجیره تولید و برند سازی در عرصه مذکور نخواهد بود.
بنابراین اگر طرح ساماندهی صنعت طیور به نحوه احس شروع شود و از ظرفیت های برشمره نیز به نحوی بهره گرفته شود و تمام آحاد شاغل نیز مشفقانه دست اندرکاران را مساعدت نمایند، یقینا شاهد ثبات پایدار در این عرصه خواهیم بود.
 
کلمات کلیدی ساماندهی
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com