دولت برای تعدیل بازار 2000 تن تخم مرغ خریده است

دولت برای تعدیل بازار 2000 تن تخم مرغ خریده است

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، مصطفی سید مصطفوی دبیر انجمن تولید کنندگان جوجه یکروزه در جمع خبرنگاران گفت: شرکت پشتیبانی امور دام بر اساس تفاهم با تولید‌کنندگان ، بعد از کاهش قیمت تخم مرغ ، وارد بازار شد و 2000 تن تخم مرغ برای تعدل بازار خرید و ذخیره سازی کرده است، ولی هنوز گوشت مرغ نخریده است.
دبیر انجمن تولید‌کنندگان جوجه یکروزه خاطر نشان ساخت: تولید گوشت مرغ ماهانه 130 تا 135 هزار تن است که مصرف کشور حدود 110 هزار تن گوشت مرغ است و بقیه آن یا باید صادر شود تا برای ماه‌های زمستان و ماه مبارک دخیره شود.
دبیر انجمن صنفی تولید کنندگان جوجه یکروزه گفت: جوجه یکروزه در اسفند ماه 85 حدود 62 میلیون قطعه، فروردین 86 حدود 64 میلیون قطعه، اردیبهشت ماه 68 میلیون قطعه، خرداد 80 میلیون قطعه و تیر ماه 84 میلیون قطعه تولید شد که نشان از رشد تولید جوجه و به تبع آن رشد تولید مرغ و تخم‌مرغ رخ خواهد داد.
سید مصطفوی گفت: با وجود تصویب دولت در مورد تعرفه کشاورزی نرخ بهای برق مرغداریها و استمهال دو ساله وامهای مرغداران، این مصوبه در سال 85 اجرا نشد و بانکها همراهی نکردند.
دبیر انجمن جوجه یکروزه گفت:بر اساس طرح تثبیت صنعت مرغداری قرار است دولت نهاده تولید مرغ و تخم‌مرغ یعنی ذرت را به قیمت ثابت 239تومان به مرغداران عرضه کند و ما به التفاوت آن با قیمت جهانی را به صورت یارانه به صنعت مرغداری پرداخت نماید.
سید مصطفوی گرچه گفت: سال گذشته قیمت مواد اولیه 58 درصد افزایش و قیمت مرغ و تخم مرغ ثابت بود، اما در عمل تولید جوجه یکروزه از اسفند ماه تاکنون مرتب در حال افزایش است که نشان از رونق در این صنعت دارد.
دبیر انجمن جوجه یکروزه گفت: در طرح حمایت از صنعت طیور وزارت بازرگانی موظف شده است که قیمت هر کیلوگرم گوشت مرغ را 1850 تومان از مرغداری خریداری و برای ماه‌های پر مصرف ذخیره سازی نماید.

 
کلمات کلیدی ذخيره
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com