دولت باید در تبلیغات استفاده از گوشت مرغ بسته‌بندی‌شده به ما کمک کند

دولت باید در تبلیغات استفاده از گوشت مرغ بسته‌بندی‌شده به ما کمک کند

دبیر انجمن صنفی پرورش‌ دهندگان مرغ گوشتی کشور ضمن اینکه موافقت تولیدکنندگان این بخش با بسته‌بندی گوشت مرغ در تهران را اعلام کرد، افزود:‌ البته باید در مورد تبلیغ مصرف گوشت مرغ بسته‌بندی شده دولت حمایت و کمک بسیاری ازما داشته باشد.
دکتر علی آذروش در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه مردم از مرغ داخل کیسه ذهنیت مطلوبی ندارند، گفت: البته اکر کشتارگاه‌ها نیز کوچکترین بی دقتی و اشتباهی را داشته باشند و خونآبه مرغ‌ها داخل کیسه جمع شوند، با دلزدگی مصرف‌کنندگان نسبت به مرغ‌های بسته‌بندی شده مواجه خواهیم شد بنابراین ضمن لزوم حمایت دولت و رسانه‌ها دربخش تبلیغات گوشت مرغ بسته‌بندی شده در تهران، کشتارگاه‌ها نیز باید تمام دقت و تلاش خود را برای هر چه مطلوب بسته‌بندی شدن این مرغ‌ها داشته باشند.
وی در ادامه با اشاره به اینکه در کشور تنها استان تهران و بوشهر از قائده بسته‌بندی گوشت مرغ مسثنی شده‌اند، در ادامه یادآور شد: کشتارگاه‌ها برای بسته‌بندی مرغ به یکسری تاسیسات و تجهیزات نیاز داشته و دارند که تا حدود سه تا چهار سال قبل این امکانات در کشتارگاه‌ها فراهم نبود به همین دلیل گوشت مرغ به صورت فله‌ای توزیع می‌شد که در این شیوه ممکن بود مرغ روی زمین ریخته و آلوده شود که با بسته‌بندی گوشت مرغ حداقل این محصولات از تماس با آلودگی‌ها حفظ می‌شود.
وی با بیان اینکه در بسته‌بندی گوشت مرغ نگرانی جمع شدن خونآبه مرغ‌ها داخل کیسه‌ها و کاهش رغبت مصرف‌ کننده‌ها وجود داشت، ادامه داد:‌ البته گاهی دیده می‌شد که متاسفانه در برخی استان‌های همجوار مرغ‌های مازاد را در پودر یخ قرار داده و به تهران اعزام می کردند و همین مرغ‌ها روز بعد در تهران به عنوان مرغ تازه عرضه می‌شد که با بسته‌بندی گوشت مرغ در تهران این معضل حل شده و حسن بسته‌بندی این است که کشتارگاه‌ها بسته‌بندی را انجام می‌دهند.
آذروش با تاکید براینکه مرغ تازه بسته‌بندی نشده با مرغ منجمده شده و بسته‌بندی شده متفاوت است، اظهار کرد:‌ برای منجمد کردن مرغ این گوشت‌ها در اتاق‌های سردکن که دمای آن تا منفی 40 درجه نیز می‌رسد در مدت کوتاهی منجمد می شوند و این مرغ‌ها دردمای منفی 20 درجه نگهداری می‌شوند ولی گوشت‌های مرغ تازه در درجه حرارت سه تا چهار درجه به مدت سه روز نگهداری می شوند ضمن اینکه روی بسته‌های این گوشت‌ها تاریخ مصرف و تاریخ تهیه نیز درج شده است.
او اضافه کرد: در کیسه‌های این مرغ‌های تازه بسته‌بندی شده گاز CO2 تزریق می‌شود که این گاز علاوه بر حفظ تازگی و طراوت گوشت مرغ، چنانچه عفونتی در گوشت مرغ وجود داشته باشد نیز از رشد آن جلوگیری کرده و در نتیجه باعث دوام و حفظ این گوشت‌ها می‌شود.
آذروش با اشاره به اینکه کشور ما هفتمین تولیدکننده گوشت مرغ در دنیاست، افزود: شایسته و پسندیده نیست که در چنین کشوری گوشت مرغ به صورت فله‌ای توزیع شود.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در ادامه با بیان اینکه مردم کشور ژاپن در گذشته جزو کوتاه قدترین، بدرفتارترین و یاقی‌ترین مردم دنیا بودند، افزود: بعد از دهه 60 دولت این کشور روی برنامه غذایی این مردم کار کرده و مصرف پروتئین را در این کشور ترویج داد به همین دلیل در حال حاضر این مردم به بلند قدترین مردم دنیا تبدیل شده واز ضریب هوشی بالایی نیز برخوردار هستند ضمن اینکه در این کشور آرامش نیز ایجاد شده است چرا که با تغذیه مناسب می‌توان این آرامش را ایجاد کرد.
وی گفت: اگر دولت کشور ما نیز بتوان روی این قضیه برنامه‌ریزی کرد نتایج مطلوبی حاصل کشورمان می‌شود.
دبیر انجمن صنفی پرورش‌دهندگان مرغ گوشتی کشور در ادامه اظهار کرد: ‌خوشبختانه در کشور ما قیمت یک گرم پروتئین از محل تخم مرغ 10 تومان، از محل گوشت مرغ 14 تومان، از محل گوشت قرمز 83 تومان و از محل ماهی 20 تومان است که به این ترتیب مشاهده می‌شود چه تفاوتی بین قیمت پروتئن مرغ و قیمت پروتئین گوشت مرغ با بقیه‌ گوشت‌ها وجود دارد.
وی با تاکید براینکه کیفیت تخم مرغ و گوشت در مقایسه با گوشت قرمز بسیار بالاتر است، تاکید کرد: دولت باید کمک کند تا سفره مردم از لحاظ مواد پروتئینی رنگین‌تر شود که در این زمینه نیازمند فرهنگ‌سازی برای ارتقاء کیفی و کمی سلامتی مردم هستیم.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com