دولت باید بر روند خرید شیر از دامداران نظارت داشته باشد

دولت باید بر روند خرید شیر از دامداران نظارت داشته باشد
رئیس اتحادیه لبنیات قم بر نظارت بیشتر دولت بر روند خرید شیر از دامداران تأکید کرد.
حسین بهرامی با اشاره به زمزمه‌های افزایش قیمت لبنیات گفت: قبل از عید سازمان صنعت، معدن و تجارت قیمت خرید شیر از دامداران را 1300 تومان تعیین کرده بود که تا فرآوری کردن و رسیدن به دست مشتری قیمت آن به 1600 تا 1700 تومان می‌رسید.
وی با بیان اینکه در حال حاضر دامداران خواهان افزایش قیمت شیر هستند، بیان داشت: با توجه به مذاکرات صورت گرفته سازمان صنعت، معدن و تجارت قیمتی را که برای هر کیلو شیر در نظر گرفته 1450 تومان است اما دامداران قیمت 1620 تومان را مطرح کرده‌اند که این قیمت هنوز به توافق نرسیده و بنابراین فعلا افزایش قیمت لبنیات در بازار وجود ندارد.
رئیس اتحادیه لبنیات قم بیان کرد: چنانچه قیمت پیشنهادی 1450 تومان تصویب شود قیمت شیر برای مصرف کننده به کیلویی 1800 تومان می‌رسد.
آزاد شدن قیمت شیر به ضرر مصرف کننده است
وی در ادامه بر نظارت دولت بر قیمت‌ها تاکید کرد و عنوان داشت: آزاد شدن قیمت شیر قطعا تبعاتی را به دنبال دارد که تنها به ضرر مصرف کننده خواهد بود.
بهرامی با تاکید براینکه شیر در سبد خوراکی مردم نقش بسیار موثر و پررنگی دارد بیان کرد: آزاد شدن قیمت شیر باعث افزایش قیمت‌ها بدون چارچوب و خودسرانه می‌شود که همین امر بر افزایش قیمت لبنیات تاثیر بسیارزیادی می‌گذارد.
رئیس اتحادیه لبنیات قم تاکید کرد: قیمت‌ها باید با نظارت دولت باشد و دولت با پرداخت یارانه به دامداران بخشی از نیازهای آنان را برطرف کند تا شیر با قیمت مناسب در اختیار مصرف کننده قرار گیرد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com