دولت با پرداخت یارانه شیر سلامت مردم را تضمین و از ورشکستگی دامداران جلوگیری کند

دولت با پرداخت یارانه شیر سلامت مردم را تضمین و از ورشکستگی دامداران جلوگیری کند
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس تأکید کرد: دولت باید با پرداخت یارانه شیر هم سلامت مردم را تضمین و هم از ورشکستگی دامداران جلوگیری کند.
غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار و سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با انتقاد از روند قیمت‌‌گذاری شیر، اظهار داشت: دولت قیمت شیر را 1440 تومان اعلام کرده است اما کارخانجات لبنیاتی کمتر از 1200 تومان شیر را از دامداران می‌خرند و اگر روال به همین شکل ادامه یابد، شاهد ورشکسته شدن دامداران خواهیم بود.
وی افزود: دولت موظف است با اهرم‌های قانونی خود جلو این وضعیت را بگیرد و کارخانجات را ملزم به رعایت قانون کند.
سخنگوی کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در ادامه تصریح کرد: با وضعیت قیمت علوفه و نهاده‌های دامی، قیمت تمام‌شده شیر بیش از 15 هزار ریال است و می‌بایست فکری به حال این قشر تولیدکننده و مولد کرد تا بیش از این آسیب نبینند.
وی همچنین تأکید کرد: شیر و لبنیات از ضروریات سبد خانوار است و دولت می‌بایست با پرداخت یارانه شیر در سبد کالایی مردم، هم سلامت مردم را تضمین و هم از ورشکستگی دامداران جلوگیری کند.
کاتب یادآور شد: تا ماه گذشته نرخ هر کیلو سبوس دولتی 260 تومان بود که در حال حاضر به کیلویی 520 تومان رسیده و قیمت آن 2 برابر شده است، از سوی دیگر با وجود آنکه قیمت محصولات لبنی بالا رفته، اما قیمت شیر خریداری شده از دامداران تغییری نکرده است.
وی با بیان اینکه شیر یک محصول حیاتی و سرشار از ویتامین‌ها و در عین حال فسادپذیر است، گفت: عدم ماندگاری شیر به مدت زیاد باعث شده است، دامداران در مقابل کارخانجات قدرت مانور نداشته باشند.
نماینده گرمسار در مجلس متذکر شد: سلامت مردم از اولویت‌های کاری دولت یازدهم است، لذا ضرورت دارد تا در این زمینه نیز که مستقیماً با سلامت مردم در ارتباط است، اقدام جدی را صورت گیرد و مشکلات این صنعت برطرف شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com