دولت 3 هزار میلیارد ریال را در قالب نهاده به دامدار بدهد

دولت 3 هزار میلیارد ریال را در قالب نهاده به دامدار بدهد
رئیس اتحادیه سراسری دامداران گفت: : تا زمانی که ما بتوانیم با سه هزار میلیارد ریال تخصیص یافته به دامداران شرایط را مدیریت کنیم بهای شیر ثابت می‌ماند ولی باید دید با این مبلغ تا کی می‌توان اوضاع را مدیریت کرد .
سعید سلطانی سروستانی با بیان اینکه هنوز دستورالعملی در مورد نحوه اختصاص یارانه سه هزار میلیارد ریالی به دامداران ابلاغ نشده است، اظهار داشت: ما همچنان منتظرهستیم.
وی با بیان این‌که به گفته برخی مسئولان قرار است این پول در اختیار کارخانجات قرار‌گیرد تا آن‌ها شیر را به صورت یارانه‌ای در بازار عرضه کنند، اضافه کرد: سه هزار میلیارد ریال یک چهارم مبلغ درخواستی دامداران است و تخصیص این مبلغ تنها موجب ثبات قیمت شیر می‌شود.
سلطانی ادامه داد: دامداران از این موضع ناراحت هستند و می‌گویند این پول نباید به کارخانجات یا شخص دیگری داده شود.
وی افزود: این مبلغ حق تولیدکنندگان است و تنها باید در اختیار آنان قرار بگیرد، دامداری که از اول تیر تاکنون شیر را به قیمت ارزان تحویل داده و نهاده‌ای دریافت نکرده  نباید حقوقش به کارخانجات پرداخت شود.
سلطانی اضافه‌ کرد: به نظر بنده برای جلوگیری از تورم و تأثیرگذاری حداکثری این مبلغ باید به صورت نهاده‌ای ارزان قیمت در اختیار دامداران قرار بگیرد.
وی ادامه داد: ما حاضریم با تامین نهاده دراین زمینه به دولت کمک کنیم و این نهاده‌ها را به قیمتی که دولت در تفاهم نامه خود تعهد کرده به دامداران تحویل دهیم.
رییس اتحادیه سراسری دامداران با بیان اینکه سه هزار میلیارد ریال اختصاص یافته به تولیدکنندگان تنها  هزینه تامین نهاده چهارماه آنان است، تصریح کرد: این مبلغ کفاف 9 ماه تامین علوفه دامداران را نمی‌دهد اما ما آن را برای مدت زمان  بیشتری مدیریت خواهیم کرد.
سلطانی با اشاره به اینکه من نماینده یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر دامدار در کل کشور هستم، گفت: تعهد دولت به دامداران تأمین علوفه است به اعتقاد من تحویل علوفه از ایجاد تورم جلوگیری و بازار نهاده را تنظیم می‌کند علاوه براین رضایت تولیدکنندگان را نیز فراهم می آورد.
یارانه در قالب علوفه به دامداران داده شود
وی با بیان اینکه کارخانجات سابقه بدی در این زمینه دارند، خاطرنشان کرد: در گذشته که پول یارانه به آنان تحویل داده می‌شد حدود ۹۰ درصد از پول دامداران را به بهانه اینکه دولت این مبلغ را به ما پرداخت نکرده نمی‌دادند، بنابراین دامداران از اینکه این پول به کارخانجات داده شود ناراحت هستند.
سلطانی تاکید کرد: این پول حتما باید در قالب نهاده به دامداران تحویل داده شود و پیش بینی می‌کنیم پرداخت این پول به کارخانجات سبب بروزفساد می‌شود.
وی افزود: دولت باید پول را در اختیار اتحادیه قرار دهد تا ما نهاده مورد نیاز دامداران را تأمین کنیم و علوفه را به قیمت قبل در اختیار تولید کنندگان قرار دهیم.
وی با اشاره به اینکه هر کس در اینباره چیزی می‌گوید گفت: ما از اول تیر تاکنون شاهد تناقض گویی‌های مسئولان هستیم و اگر دولت خواهان ثبات بهای شیر است باید هزینه آن را بپردازد و این مبلغ نباید از جیب دامداران تامین شود.
سلطانی اضافه کرد: اگر دولت این کار را نکند تولید لطمه جدی می‌بیند.
تامین علوفه دامداران تا پایان سال به هزار و 200 میلیارد تومان پول نیاز دارد
رییس اتحادیه سراسری دامداران اظهار داشت: مسئولان باید در مورد نحوه اختصاص این مبلغ از ما نظرخواهی کنند چرا که تولیدکنندگان اجرا کننده این دستوالعمل هستند.
سلطانی افزود: طی صحبتی که ما با معاونت امور دام داشتیم آن‌ها نیز در این زمینه با ما توافق نظر دارند.
وی با اشاره به اینکه دامداران از سال 91 تاکنون بازار شیر کشور را تنظیم کرده اند و ثبات قیمت شیر نتیجه زحمات آنان است، ادامه داد: اگر دولت بخواهد به کلیه تعهدات خود در زمینه تامین علوفه دامداران عمل کند با توجه به اختلاف قیمتی که بین بهای نهاده‌ها در گذشته و امروز وجود دارد هزارو 200 میلیارد تومان پول لازم است .
سلطانی افزود: این یارانه باید در قالب نهاده مستقیما در اختیار دامداران قرار بگیرد چون طرف قرارداد دولت ما هستیم و دلیلی ندارد مبلغ مذکور به کارخانجات داده شود.
وی تصریح کرد: تا زمانی که ما بتوانیم با این مبلغ شرایط را مدیریت کنیم بهای شیر ثابت می‌ماند ولی باید دید تا کی می‌توان با سه هزار میلیارد ریال اوضاع را مدیریت کرد چراکه این پول بسیار محدود است.
سلطانی تاکید کرد: مگر شیر کمتری از دامداران گرفته شود چون تعهد دولت به دامداران خیلی بیشتر از این بوده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com