دو میلیارد دلار برای تأمین نهاده‌های دامی نیاز داریم

دو میلیارد دلار برای تأمین نهاده‌های دامی نیاز داریم
تأمین نهاده‌های دامی که شامل جو، ذرت و کنجاله سویا می‌شود، دو میلیارد دلار مورد نیاز است تا گوشت قرمز، مرغ و تخم‌مرغ تأمین شود.
در جلسه عصر روز گذشته کمیسیون کشاورزی که با حضور نماینده وزارت اقتصاد و دارایی، وزارت جهاد کشاورزی و جمعی از تشکل‌های دام و طیور پیرامون آزادسازی قیمت محصولات پروتئینی برگزار شد، معاون تولیدات دامی گفت: به‌منظور تأمین یک میلیون و 700 هزار تن مرغ، 950 هزار تن تخم‌مرغ و یک میلیون تن گوشت قرمز میزان ارز مورد نیاز دو میلیارد دلار خواهد بود تا بتوان سه نهاده جو، ذرت و کنجاله سویا طی یک برنامه منظم مشخص شود.
حسن رکنی در پاسخ به رئیس این کمیسیون افزود: بر اساس آمار برآوردشده برای واردات کالاهای اساسی نیاز به 10 میلیارد یورو بوده است که 50 درصد آن ارزهای غیرقابل انتقال بوده، لذا به‌منظور تأمین این مقدار پروتئین مورد نیاز مردم تا پایان سال، باید دو میلیارد دلار طی یک برنامه منظم در اختیار وزارت جهاد کشاورزی قرار گیرد.
نماینده وزارت اقتصاد و دارایی در این جلسه اظهار داشت: با وجود تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در حوزه نفتی اعمال می‌شود، امکان تأمین دو میلیارد دلار وجود دارد، اما الزاماً ارز آن دلار نخواهد بود و می‌تواند از طریق بانک مرکزی تأمین شود.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com