دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار/ صادرات افزایش یافت

دلیل کاهش قیمت مرغ در بازار/ صادرات افزایش یافت
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی، درباره دلیل کاهش قیمت مرغ طی روزهای اخیر گفت: مرغ‌داران در حال تخلیه واحدهای تولیدی خود به منظور جوجه ریزی مجدد هستند و عرضه مرغ در بازار بالا رفته است.
محمد یوسفی در گفتگو با مهر درباره تاثیر قطع رابطه با برخی کشورهای عربی بر صادرات مرغ، اظهارداشت: در میان این کشورها، ما تنها به کویت مرغ صادر می‌کردیم که میزان این صادرات نیز بسیار بسیار اندک بود، بنابراین این موضوع نمی‌تواند تاثیری بر صادرات مرغ داشته باشد.
وی با بیان اینکه عمده صادرات مرغ به کشورهای عراق و افغانستان انجام می‌شود، درباره کاهش قیمت مرغ در روزهای اخیر گفت: مرغ‌داران در حال تخلیه واحدهای تولیدی خود به منظور جوجه ریزی مجدد هستند و به همین دلیل عرضه این کالا به بازار افزایش یافته است.
رئیس انجمن پرورش دهندگان مرغ گوشتی کشور با بیان اینکه روند صادرات مرغ عادی و اندکی هم بیشتر از قبل است، افزود: دلیل افزایش صادرات، بیشتر شدن تعداد صادرکنندگان است.
یوسفی با اشاره به اینکه ماهانه بین ۷ تا ۸ هزار تن صادرات مرغ داریم، اضافه کرد: کاهش قیمت مرغ در بازار داخلی به نفع صادرکنندگان است و اگر قیمت این کالا در داخل بالا رود صادرات ما افت خواهد کرد، چراکه ما توان رقابت با کشورهای رقیب را در این زمینه از دست می‌دهیم.
وی، قیمت تمام شده مرغ زنده را برای تولیدکنندگان ۴۳۰۰ تومان و نرخ فروش آن را حدود ۳۳۰۰ تومان عنوان کرد.
به گزارش مهر، براساس اعلام اتحادیه پرنده و ماهی امروز چهارشنبه قیمت مرغ زنده ۳۳۰۰ تومان، عمده فروشی میدان بهمن ۴۷۰۰ تومان، درب کشتارگاه ۴۸۰۰ تومان، توزیع درب واحدهای صنفی ۴۹۰۰ تومان و فروش درب واحدهای صنفی ۵۴۰۰ تومان است ضمن اینکه هرکیلوگرم ران مرغ با کمر ۴۴۰۰ تومان و ران بی کمربرابر با قیمت مرغ و ۵۴۰۰ تومان عرضه می‌شود. 
 
نظرات شما
  •  

    محمد از ساری گفت : ۹۴/۱۰/۱۶

    مرغداران بااین قیمت مرغ اگه جوجه بیارند واقعا خیلی پرو هستند امسال عید مرغ 3000تومان است

    پاسخ...
  •  

    غیاثی گفت : ۹۴/۱۰/۱۶

    باید به این اقایون گفت بفرمایید کی این بازار متعادل بوده که حالا به دلیل بازار عید این طور شده فقط بی کفایتی مدیران است نرخ مرغ را کی میده تو بازار .تولید کننده رو بیچاره کردید خدا مرگ بده انها یی که خیانت میکنند به تولید کننده انشاءالله.

    پاسخ...
  •  

    مهدی گفت : ۹۴/۱۰/۱۷

    قیمت مرغ حدود سه ماه است در محدوده سه هزار تومان است چه ربطی به عرضه در روزهای اخیر دارد میتوانید به نمودارهای همین سایت مراجعه نمایید

    پاسخ...
  •  

    منصورملکی گفت : ۹۵/۰۲/۱۶

    یکی ازدلایل موثردربالابودن تولیدمرغ صدورمجوزهای بی حساب وغیرکارشناسی درکشوراست که این امرتوسط وزارت جهادکشاورزی انجام گردیده وحالاآقایان متولی امرخودراکنارکشیده ودیگران رادروضعیت نابسامان فعلی مقصرجلوه میدهندمرغداری که با طی مراحل قانونی وسرمایه گذاری های هنگفت ناچارندبجهت پاسخگویی به مطالبات طلبکاران ازجمله بانکهاازسرمایه گذاری خود بهره لازم راببرنددرغیراینصورت عواقب ناگوارتری منتظرآنان خواهدبودوراه برون رفت ازوضعیت فعلی مسئولیت پذیری دولت وعمل به وظایف قانونی خودباهمکاری تشکل های مردمی است

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com