دلایل افزایش محصولات لبنی

دلایل افزایش محصولات لبنی
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،با تأکید براینکه افزایش نرخ محصولات لبنی از سوی تولید کنندگان غیر قانونی است،گفت: متأسفانه تغییرمدیریت‌ها که درسطح کشور و وزارتخانه‌ها صورت می گیرد باعث سو استفاده برخی از افراد از این فرصت ها شده به همین جهت دستگاه های نظارتی درخصوص تنظیم بازار و قیمت گذاری ها باید عملکرد مؤثروجدی‌تری داشته باشند.
محمدرضا امیری کهنوج درپاسخ به این سؤال که آیا افزایش هفتگی قیمت لبنیات از سوی تولید کنندگان منطقی است یا خیر؟ گفت: متأسفانه ضعف مدیریتی درخصوص نظارت و تنظیم بازار در دولت گذشته که برکشورحاکم بود به طوری که این خلا نظارتی در دولت دهم باعث شد که آثار آن در ماه های اخیر نمود پیدا کند به طوری که در طول این یک هفته شاهد افزایش 72 درصدی قیمت کره و 0.3 درصدی شیر پاستوریزه بوده ایم.
نماینده مردم کهنوج، منوجان، رودبار جنوب، قلعه گنج و فاریاب درمجلس شورای اسلامی،با تأکید براینکه افزایش صد در صدی قیمت محصولات لبنی از سوی تولید کنندگان غیر قانونی است، تصریح کرد: متأسفانه خلا نظارتی باعث سو استفاده برخی از تولیدکنندگان ازاین شرایط شده به طوری که برای کسب سود بیشتر به افزایش صد درصدی قیمت محصولات لبنی روی آورده اند.
این نماینده مردم درمجلس نهم، با تأکید براینکه درحال حاضر قیمت محصولات لبنی درسطح بازارهای کشورطبیعی نیست، اظهارداشت: با توجه به اینکه از سوی بانک مرکزی ارزمرجع درجهت ترخیص نهاده های دامی دیگرداده نمی شود همین ارز مبادله ای هم نباید باعث افزایش صد درصدی قیمت محصولات لبنی شود به همین جهت این افزایش شدید قیمت محصولات لبنی از سوی تولید کنندگان غیرقانونی و بیش ازحد معمول است.
امیری کهنوج، با بیان اینکه عدم ترخیص به موقع نهاده های دامی منجربه افزایش قیمت محصولات لبنی شده است، افزود: دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت باید هرچه سریع تر درجهت تخصیص ارزمورد نیاز برای ترخیص نهاده های دامی اقدام کنند تا بدین صورت تولید کننده کمبود نهاده های دامی را بهانه افزایش قیمت محصولات لبنی قرار ندهد.
عضو کمیسیون کشاورزی،آب و منابع طبیعی مجلس،گفت: متأسفانه تغییرمدیریت های که درسطح کشور و وزارتخانه ها صورت می گیرد باعث سو استفاده برخی از افراد از این فرصت ها و جایگاه ها شده به همین جهت دستگاه های نظارتی درخصوص تنظیم بازار و قیمت گذاری ها باید عملکرد مؤثروجدی تری داشته باشند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com