دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار

دلایل افزایش قیمت گوشت در بازار
درحالی افزایش نرخ گوشت در بازار روند صعودی به خود گرفته که تولیدکنندگان همچنان علت اصلی این افزایش قیمت را در کمبود نهاده‌های دامی می‌دانند.
افزایش نرخ گوشت در بازارهمواره به عنوان یکی از مهمترین دغدغه های مردم مطرح بوده است بطوریکه گاهی اوقات براساس این نرخ قیمت سایر اقلام خوراکی را محاسبه می کنند.
مواد پروتئینی که جزء اصلی ترین اقلام سبد خرید خانوار به شمار می آیند در حال حاضر به مثابه قطعه شمشی گرانبها هر روز پله های ترقی قیمتی را طی می کنند بطوریکه براساس تازه ترین گزارش بانک مرکزی قیمت برخی از کالاهای خوراکی بویژه گوشت گاو، گوسفند و مرغ در تهران و در هفته منتهی به 26 خردادماه سال جاری افزایش یافته است.
این درحالی است که متولیان و دست اندرکاران تنظیم بازار علی رغم وعده هایشان از ابتدای سال جاری مبنی بر کنترل قیمتها هنوز نتوانسته اند در میدان عمل حریف گرانی برخی از کالاهای خوراکی شوند.
براساس این گزارش، آخرین آمارهای بانک مرکزی حاکی از آن است که قیمت گوشت مرغ نسبت به مدت مشابه سال گذشته 73 درصد و قیمت گوشت قرمزاعم از گوشت گوسفند، گاو و گوساله نسبت به مدت مشابه سال قبل 37.2 درصد افزایش داشته است.
این گزارش می افزاید قیمت هرکیلوگوشت مرغ از 51 هزارو770 ریال در هفته قبلش به 53 هزارو 660 ریال، قیمت هرکیلو گوشت گوسفند با استخوان از 220 هزارو670 ریال در هفته قبلش به 220 هزارو 710 ریال و قیمت هرکیلو گوشت گاو و گوساله بی استخوان از یکصد و42 هزارریال در هفته قبلش  به یکصدو 76 هزارو680 ریال رسیده است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com