دفاع تمام قد رئیس سازمان دامپزشکی از سلامت مرغ ایرانی

دفاع تمام قد رئیس سازمان دامپزشکی از سلامت مرغ ایرانی
رئیس سازمان دامپزشکی در گفتگو با ITPNews، از سلامت کامل مرغ ایرانی دفاع کرد و گفت: وجود سرب در مرغ خبری نادرست بوده است و این گفته کسانی است که نمی توانند عظت و شکوه صنعت طیور کشور را ببینند.
دکتر خلج افزود: وقتی صنعتی در تولید تخم مرغ دارای رتبه 10 و تولید گوشت مرغ رتیه 6 جهانی است و  هر روز هم تلاش می شود که محصول استاندار و بهداشی تولید شود تا بتواند در بازار جهان نفوذ و حضور بیشتری داشته باشند، دادن اطلاعات ناقص درباره آن نادرست است.
خلج با اعلام اینکه وجود ردپای یک مخاطره در یک محصول به معنای وجود مشکل در آن محصول نیست اعلام نمود : در بسیاری از کشورها  به طور مداوم  مطالعات و آزمایش های تخصصی در این خصوص انجام می شود و در برخی از موارد آزمایشگاهی مواد ناچیز و مجازی از آلاینده دیده شده و مداخله برای اصلاح آن نیز صورت می گیر. وی حجم رو به افزایش صادارت گوشت مرغ به کشورهای همسایه را  گواه  واقعیت گوشت مرغ پاک ایران دانست.{tor_sutitle}رئیس سازمان دامپزشکی کل کشور : مرغ تولید کشور محصولی مطلوب و سالم برای مصرف است{/tor_sutitle}
 دکتر خلج گفت: آنچه در خبرها مطرح شد، دیده شدن ردپای سرب در تعداد محدودی از نمونه های گرفته شده بود که آن هم بسیار کمتر از حد مجاز جهانی است، اظهار نظر در خصوص صنعتی به این بزرگی و هر آنچه که ایمنی غذا و سلامت مردم را تهدید می کند باید با تحقیق و مطالعه باشد و برای پیدا کردن منبع همان مقدار اندک هم سازمان دامپزشکی مطالعه و بررسی نموده که  بزودی نتیجه را برای اطلاع عموم اعلام خواهد کرد.
رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پایان گفت: سلامت مردم و اقتصاد ملی و بهداشت عمومی از اولویت های ویژه سامان دامپزشکی بوده و خواهد بود بنابراین با اطمینان می گویم که مرغ تولید کشور محصولی مطلوب و سالم برای مصرف است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com