دستگاه های متولی باید واردات گوشت را ساماندهی کنند

دستگاه های متولی باید واردات گوشت را ساماندهی کنند

براساس قانون، واردات و صادرات کالا در ایران آزاد است و دولت در امر واردات کالا مداخله ای ندارد.
یدالله صادقی، سرپرست سازمان بازرگانی استان تهران در گفتگو با خبرنگار موج پیرامون واردات 55 هزار و 600 تنی گوشت یخی در هشت ماهه نخست امسال به کشور اظهار داشت: دولت و وزارت بازرگانی در امر واردات گوشت یخی به کشور نقشی نداشته و این حجم واردات از سوی بخش خصوصی صورت گرفته است.
وی گفت: براساس قانون، واردات گوشت یخی به کشور با مجوز سازمان دامپزشکی کشور و پرداخت تعرفه های قانونی صورت می گیرد.
سرپرست سازمان بازرگانی استان تهران گفت: بخش عمده ای از گوشت های وارداتی یخی در استان تهران توزیع شده است زیرا بیشترین مصرف کنندگان و متقاضیان در استان تهران قرار گرفته اند.
وی در پاسخ به این سوال که آیا بخش تولید ما قادر به تامین تقاضای مردم نبوده است و کشور نیاز به این حجم از گوشت یخی داشته است، تصریح کرد: کنترل واردات گوشت یخی به کشور باید از سوی دستگاه های متولی امر تولید خط دهی و ساماندهی شود.
وی با بیان این مطلب که عدم تناسب بین عرضه و تقاضا منجر به واردات کالا می شود، خاطرنشان کرد: اگر گوشت مورد نیاز مردم از سوی متولیان بخش تولید، تامین شود به طور قطع دولت با استفاده از ابزار تعرفه ای میزان واردات گوشت به کشور را کنترل می کند زیرا ابزار تعرفه ای تنها راه حل دولت برای کنترل واردات است.
گفتنی است براساس اعلام گمرک ج.ا.ا در هشت ماهه نخست امسال، 55 هزار و 600 تن گوشت یخی گوساله با ارزش 227 میلیون و 700 هزار دلار وارد کشور شده است.
لازم به ذکر است میزان واردات گوشت یخی گوساله به کشور در سال گذشته، 37 هزار و 100 تن و با ارزش 135 میلیون و 900 هزار دلار بوده است
 

 
کلمات کلیدی ساماندهی واردات گوشت
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com