دستورالعمل جدید وزارت صنعت برای خرید مرغ مازاد

دستورالعمل جدید وزارت صنعت برای خرید مرغ مازاد
محمد یوسفی اظهار داشت: بر اساس دستور‌العمل وزارت صنعت، معدن و تجارت به شرکت پشتیبانی امور دام، این شرکت موظف شده است مرغ مازاد را به قیمت‌های هر کیلوگرم 2900 و  3050 تومان خریداری کند.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور افزود: صدور این دستور‌العمل به دنبال درخواست مکرر مرغداران و تجمع  هفته گذشته آنها مقابل وزارت صنعت، معدن و تجارت انجام شد.
وی افزود: قیمت 2900 تومان برای مرغ‌هایی که امعاء و احشاء آنها به صورت دستی خارج شده و قیمت  3050 تومان برای مرغ‌هایی که به صورت اتوماتیک خالی شده و به شکل بسته‌بندی وکیوم که بهداشتی و ماندگاری بیشتری دارد، اختصاص یافته است.
یوسفی یادآور شد: طبق این دستور‌العمل شرکت پشتیبانی امور دام موظف است تنها از تولید‌کنندگان و اتحادیه‌های تولید خریداری کند و نباید از دلالان و واسطه‌ها خریداری شود.
یوسفی افزود: خرید مرغ تا زمانی انجام می‌شود که قیمت کنونی بازار متعادل شود، یعنی قیمت مرغ زنده از 1800 تومان کنونی به هر کیلوگرم 2500 تومان افزایش یابد.
وی افزود: تولید مرغ در حال حاضر بیش از نیاز کشور است و وزارت جهاد کشاورزی باید برنامه‌ریزی برای کنترل این میزان تولید به صورت خرید تضمینی و یا صادرات انجام دهد.
به گفته یوسفی در حال حاضر ماهانه 100میلیون قطعه جوجه یک روزه تولید می‌شود، در حالی که نیاز کشور 75 تا 80 میلیون قطعه جوجه است.
وی افزود: افزایش تولید جوجه یک روزه نشان از مازاد تولید بیشتر مرغ در آینده می‌دهد که نیازمند توجه مسئولان است.
رئیس هیئت مدیره اتحادیه سراسری مرغداران کشور تصریح کرد: با وجود مازاد تولید هنوز ثبت سفارش‌های واردات مرغ انجام می‌شود، اما قرار است بعد از اتمام آن، ثبت سفارش جدید صورت نگیرد.
 
نظرات شما
  •  

    ضرغامی مرغدار گفت : ۹۰/۰۶/۲۸

    مگر اینکه مهندسین معدن وبه داد مرغ داران برسند.
    هر دم از این باغ بری می رسد.

    پاسخ...
  •  

    سیاح از سبزوار گفت : ۹۰/۰۶/۲۹

    به نظر من یکی از راهکارهای فعلی جهت برون رفت از بحران طی امسال بارگیری مرغ دروزن پایین توسط همه مرغداران میباشد چشم امید به وزارت بازرگانی داشتن بیفایده است

    پاسخ...
  •  

    علي گفت : ۹۰/۰۶/۲۹

    خوب حرف مي زنيد اما از عمل خبري نيست .

    پاسخ...
  •  

    مرغدار گفت : ۹۰/۰۶/۲۹

    آقای یوسفی ماه بعد که تولید جوجه 130میلیون قطعه میشود چه خواهید کرد ؟حتما مرغ میشود کیلویی 1000تومان!

    پاسخ...
  •  

    فرهاد گفت : ۹۰/۰۶/۳۰

    باز خدا پدرشونو بيامورزه ، ولي اين راه حل تزريق مسكن براي درد دندان است و 100% موقتي است بايد يك فكر اساسي براي مرغداران كرد

    پاسخ...
  •  

    s4eed گفت : ۹۰/۰۶/۳۰

    لطفا ادرس آقای یوسفی را به ما بدهید تا من مرغ را کیلویی 2200 تومان بفروشم به خدشان نه اینکه بفروشم کیلویی 1750 تو.مان اگه آدرسشو بدهید تازه یه ماچ هم بهش میدم

    پاسخ...
  •  

    امیر سلطانی گفت : ۹۰/۰۶/۳۰

    جالبه که فعلا دارن ثبت سفارش میگیرند چطوره که واردات مرغ با تعرفه پایین به این صنعت آسیب نمیزنه اما واردات ماشین با تعرفه پایین موجب ورشکستگی 4 الی 5 تولید کننده میشود قربان برم خدا را یک بام و دو هوا را چندین هزار مرغدار فدای یک عده منفعت طلب شدند هیچکس هم عین خیالش نیست

    پاسخ...
  •  

    مرغداري كه با چشم باز نگاه ميكنه گفت : ۹۰/۰۶/۳۱

    سياست صنعت مرغداري اين است كه تمام مرغداريهايي كه غير علمي و صنعتي كار ميكنند از دور خارج بشن حالا به چه قيمتي خدا ميدونه! در حال حاضر يارانهاي كه دولت براي دلار ميده و نهاده هارو وارد ميكنه با توجه به تلفات وظريب تبديل در مرغداريهاي ايران به صرفه نيست!درسته شايد بگين رو دلار كه يارانه نميدن ولي نرخ برابري ارز رو دارن پايين نگه ميدارن و قيمت دلار باتوجه به پشتوانه حدود 4600 تومان است شايد بيشتر و تازماني كه اين يارانه داده ميشود اقتصاد ايران رو به ورشكستگي ميرود! بايد قيمت دلار واقعي بشه درسته در شروع فشار روي توليد كننده زياد ميشه ولي در دراز مدت مشكلات صنعت حل ميشه!! در حال حاضر بهترين راه حل براي صنعت مرغداري اين است كه به جاي اينكه جوجه ريزي كنند و زيان بدن فارمهاي خودشون رو اصلاح كنن !!حتما ميگين از كجا بيارن؟؟ من ميگم از همون جايي كه دارن زيان ميدن

    پاسخ...
  •  

    احمد پور گفت : ۹۰/۰۷/۰۱

    آقای سلطانی عزیز دلیلش اینه که اونایی که از واردات مرغ سود میبرن همونایی هستن که از وارد نشدن ماشین هم سود میبرن .

    پاسخ...
  •  

    morteza گفت : ۹۰/۰۷/۰۳

    آقایون مرغدار خواهشا جوجه نریزید فقط 6 ماه صبر کنید

    پاسخ...
  •  

    امیر سلطانی گفت : ۹۰/۰۷/۰۹

    به نظر من این مشکل را فقط مرغداران با همدلی میتوینند حل کنند و نباید چشم امید به جای خاصی داشته باشند کافی فقط یک دوره همه با هم متحد شوند و نه وامهاشون رو پرداخت کنند و نه جوجه ریزی کنند اگر در ان دوره خاص زمانی مرغداری هم جوجه ریزی کرد هیچ دامپرشک و شرکتی آن مرغدار را حمایت نکند تنها با یک اعتصاب کوچک میتوان تا اندازه ایی صدای خود را به گوش مردم نه مسوولان که گوش شنوایی ندارند رساند

    پاسخ...
  •  

    مرغداری که میگه چشماتو بیشتر باز کن گفت : ۹۰/۰۷/۱۱

    در جواب آقای مرغدار چشم باز باید بگم مشکل این صنعت فقط عدم مدیریت مناسب از طرف دولت و نبود صلاحیت برای متولیان یا همان تعاونی ها و اتحادیه ها هست.دوست من قیمت ذرت را در خارج کشور می دونی..اصلا رفتی ببینی چه حمایتی از صنعت دامپروری میشه در کشور های دیگه.ذرت 320 تومان و سویا 340 تومان و جو 220 تومان است.چی بگم بهت که اینجا مجالش نیست ولی تا وقتی امثال شما هستن نیازی به دشمن نیست.

    پاسخ...
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com