دستور توقف واردات گوشت مرغ از ترکیه صادر شد/ عاملان را به دادگاه بکشانید

دستور توقف واردات گوشت مرغ از ترکیه صادر شد/ عاملان را به دادگاه بکشانید

با پیگیری نماینده میانه در مجلس دستور توقف ورود مرغ از ترکیه به کشور صادر شد.
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، طی روزهای اخیر استان آذربایجان شرقی شاهد واردات چشمگیر مرغ گرم آماده طبخ از ترکیه بدون هیچ توجیه عقلانی بود که به گفته کارشناسان امر تیر خلاص به صنعت مرغداری کشور محسوب می‌شد.
مدیر‌عامل شرکت تعاونی مرغداران گوشتی تبریز طی روزهای گذشته در گفتگو با فارس از ورود دو کامیون مرغ وارداتی ترکیه در تبریز خبر داده و گفته بود که 70 کامیون دیگر در راه ورود به ایران است.
بازرگانی استان ورود 40 تن مرغ از ترکیه را گامی برای تنظیم بازار این محصول اعلام کرده بود در حالی که نماینده مردم میانه و مدیر عامل شرکت تعاونی مرغداران گوشتی تبریز معتقد بودند این عمل هرگز برای تنظیم بازار نبوده و توجیه عقلانی از سوی بازرگانی استان تا امروز ارائه نشده است.
نماینده مردم میانه در مجلس با پیگیری‌ این اقدام غیرقانونی بازرگانی استان، با تذکر آیین‌نامه‌ای در مجلس از وزارت بازرگانی خواسته بود پاسخگوی این حرکت عاملان و بازرگانی استان که با صدور مجوز به صنعت مرغداری لطمات سنگین وارد کرده، باشد و برخورد قانونی با این تخلف آشکار صورت گیرد.
طی روزهای اخیر نمایندگان مرغداران استان با حضور در دفتر مسئولان استانی از جمله استاندار که در سفر چین به سر می‌برد، خواستار توقف این واردات نابودکننده صنعت مرغداری شده و به شدت نگران آینده تولید خود و سررسید بدهی‌های بانکی بودند.
روز گذشته نیز نمایندگان مرغداران به دعوت صادق نجفی، رئیس بازرگانی استان در محل کار ایشان برای جلسه دعوت شدند که وی از حضور در این جلسه‌ای که خود ترتیب داده بود، خودداری کرده و اعلام داشت در جلسه مهم دیگری حضور دارد که این امر موجب رنجش مدعوین شد.
مرغ‌های وارداتی که به زعم آقایان برای تنظیم بازار بوده به قیمت 2 هزار و 750 تومان به دست فروشنده می‌رسد و این در حالی است که قیمت مرغ داخلی در استان 2 هزار و 800 تومان اعلام شده، از این رو مشخص نیست این مبلغ چگونه می‌تواند تاییدی بر ادعای آقایان باشد.
بر اساس این گزارش، خبرنگار فارس در تماس با نماینده میانه و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با خبر شد که با دستور بازرگانی این ورود لغو شده است.
محمدرضا حاجی اصغری، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس و نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از خبرگزاری فارس این اقدام را عامل نجات صنعت مرغداری و خوشحالی مرغداران استان ارزیابی کرد.
اضافه می‌شود، پس از با خبر شدن از این موضوع، طی چهار روز گذشته با تماس‌های مکرری که در دو روز اول با بازرگانی استان برای صحت و سقم همچنین توضیح این اقدام صورت گرفت، رئیس بازرگانی استان حاضر به گفتگو نشد و خبرنگار فارس هر بار با بهانه‌ای از سوی دفتر ایشان رو به رو شد.
همجنین اعلام می دارد که موسسه I.T.P در خصوص پیگیری آخرین وضعیت واردات گوشت مرغ چندین بار با دفتر جهادکشاورزی آذربایجان شرقی که یکی از عاملین برای مناسب کردن فضا برای واردات گوشت مرغ های ترکیه ای بوده است تماس گرفت که متاسفانه هیچ گونه همکاری در خصوص برقراری این ارتباط از سوی دفتر آقای محمدیان - مدیر جهادکشاورزی آذربایجان شرقی - صورت نگرفت.

I.T.P: هر چند این میزان واردات ضرر هنگفتی به این صنعت وارد نکرد اما به فرمایش حضرت علی اگر سودی عاید سواستفاده کنندگان شده است باید آن را از حلق عاملان آن بیرون آورد ولو آنکه کابین زنانشان شده باشد. حقی که برای مرغداران زحمت کش ایرانی بود نباید در حساب های بانکی سوداگران وطن فروش برود.
رهبر معظم انقلاب اسلامی چندی پیش در حاشیه بازدید از ایران خودرو صراحتا اعلام کردند: مسئولین باید بدانند که در قبال لحظه لحظه دوران مسئولیتشان به مردم باید پاسخ دهند.
با وزارت بازرگانی کاری نداریم، چرا که او به درستی وظیفه کاهش قیمت را تحت هر شرایطی انجام می دهد اما چرا باید از متولی خود چنین ضربه ای به تولیدکننده داخلی وارد شود؟ چرا در اوج بی نیازی و اعلام مستمر مسئولین بابت تامین گوشت مرغ مردم بوسیله تولید داخلی؛ این واردات انجام می شود.
به چه بهانه پوشالی و حبابی اقدام به واردات کردیم؟ زمان افزایش قیمت تمام شده بود . استرس های ناشی از دوران عید نوروز تمام شده بود . آیا فسخ قرارداد به ترکیه ای ها ضرر فراوانی به طرف ایرانی و عاملان صدور مجوز آن وارد می کرد؟ آیا ضرر آن در قبال جان این همه مسئول این همه امیرکبیر ها؛ این همه میرزا کوچک خان ها که برای آبادی ایران جان در دست گذاشته بودند ، بی ارزش بود؟
مدیر جهادکشاورزی آذربایجان شرقی که همواره در قبال کوچک ترین حرکت های خود فکس های خبری به پایگاه های خبری ارسال می نماید و آن را به گوش همه می رساند در این چند روز کجا بود؟ آیا ایشان از نسل دولت خدمتگذار هستند؟ آیا مدیران بد نام مدیران خوب و زحمات آن ها را به خاک سیاه نمی کشاند؟
مجلس و مرغداران باید به عنوان مدعی العموم این موضوع را تا نهایت کار پیگیری نمایند تا هیچ شخصی از صندلی خود استفاده اشتباه نکند و این مرکب مقدس خدمت را به دره ای پر از شک و تردید نکشانند.

 
کلمات کلیدی واردات از ترکیه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com