دسترسی به موقع به نهاده‌ها راهکار تثبیت منحنی تولید در استان مرکزی

دسترسی به موقع به نهاده‌ها راهکار تثبیت منحنی تولید در استان مرکزی
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: تغییر قیمت نهاده در یک مقطع از زمان طبیعی بود، اما حال که ارز مرجع به مبادله‌ای تغییر یافته و تثبیت شده است قطعا باید ثبات در قیمت‌ها حاصل شود.
مظفری با بیان اینکه در بازار مرغ و تخم مرغ از جهت تولید، نگرانی وجود ندارد،افزود: در تولید مرغ، گوشت قرمز، تخم مرغ و شیر از جهت تولید مشکلی در استان وجود ندارد و حتی مازاد بر تولید داریم.
وی افزود: در حال حاضر 130 هزار تن از شیر موجود استان، 35 هزار تن گوشت قرمز ، 25 هزار تن مرغ و حدود 14 هزار تن تخم مرغ به استان‌های دیگر صادر می‌شود.
مظفری با اشاره به نگرانی مردم از بابت افزایش قیمت این محصولات عنوان کرد: با تدبیر دولت اخیرا ارز یکسان‌سازی شده است، که با تک نرخی شدن ارز و اختصاص ارز مبادله‌ایبه بخش تولید، ثبات در کشور ایجاد خواهد شد، هر چند ممکن است که در قیمت‌ها تغییر ایجاد شود، اما این قیمت دیگر دستخوش عوامل دیگر نخواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی تصریح کرد: اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت بتواند ارز را با قیمت تثبیت شده در دسترس تولیدکننده قرار دهد در امر قیمت‌ها مشکلی نخواهیم داشت و به این ترتیب مصرف‌کننده نیز خیلی ضرر نخواهد کرد.
وی لازمه این کار را تخصیص و تامین به موقع نهاده‌ها عنوان کرد و افزود: زیرساخت تولید آماده است. بخشی از تولید مربوط به نقدینگی است که تا حد زیادی از طریق تسهیلات توسعه بخش کشاورزی به اکثر واحدهای تولیدی تزریق شده است.
مظفری اظهار داشت: در دسترس گذاشتن به موقع نهاده‌ها منحنی تولید را به سمت ثبات هدایت خواهد کرد.
وی ضمن تاکید بر وجود واسطه‌ها و انحراف قیمتی که پس از عرضه مرغ در بازار جریان می‌یابد عنوان کرد: افزایش قیمت در بازار ناشی از افزایش قیمت نهاده نیست، بلکه یک افزایش کاذب است که در واقع بر مبنای محاسبه افزایش قیمت نهاده نیست و متولیان امر تنظیم بازار باید این مسئله را پیگیری کنند.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com