دست واسطه ها در بازار مرغ

دست واسطه ها در بازار مرغ

رئیس سازمان بازرگانی استان لرستان از افزایش قیمت مرغ در این استان خبر داد و از حضور واسطه ها در بازار مرغ انتقاد کرد.
به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، حجت الله بیرانوند در جلسه ستاد تنظیم بازار این استان در محل استانداری لرستان اظهار داشت: در تیرماه سال جاری قیمت مرغ در لرستان افزایش یافته است.
وی با اشاره به دلایل بالا رفتن قیمت مرغ در لرستان خاطر نشان کرد: یکی از دلایل بالا رفتن قیمت این کالای اساسی در استان افزایش قیمت گوشت قرمز در لرستان است.
رئیس سازمان بازرگانی استان لرستان با بیان اینکه شیوع بیماری آنفولانزا در میان واحد های مرغداری استانهای شمالی نیز یکی دیگر از دلایل افزایش قیمت گوشت مرغ است، عنوان کرد: همچنین افزایش قیمت جوجه یک روزه در استان نیز یکی دیگر از دلایل بالا رفت قیمت گوشت مرغ در لرستان می باشد.
بیرانوند با تاکید بر اینکه کمبود نقدینگی در واحد های مرغداری استان به عنوان یک مشکل اساسی در این زمینه محسوب می شود، بیان داشت: متاسفانه در حال حاضر تمام واحد های مرغداری لرستان تولید خود را به صورت نسیه به فروش می رسانند.
وی با بیان اینکه واحد های مرغداری در لرستان بعد از سه ماه پول خود را از خریداران دریافت می کنند، یادآورشد: با این اوصاف این واحد های مرغداری تا سه ماه هیچ گونه جوجه ریزی را نمی توانند داشته باشند.
رئیس سازمان بازرگانی استان لرستان با انتقاد از عدم پیوستگی واحد های مرغداری کشور خاطر نشان کرد: متاسفانه در حال حاضر 300 هزار واحد مرغداری در کشور به صورت یک مجموعه گسسته فعالیت می کنند.
بیرانوند با اشاره به نقش غیر قابل انکار واسطه ها در افزایش قیمت مرغ در استان، عنوان کرد: متاسفانه یکی از دلایل مهم افزایش قیمت مرغ در استان وجود واسطه های فراوان در بازار فروش مرغ می باشد.
وی با تاکید بر مدیریت واحد های مرغداری در سطح کشورخواستار ساماندهی این واحد ها در سراسر کشور شد.
رئیس سازمان بازرگانی استان لرستان با انتقاد از پایین بودن میانگین جوجه ریزی در کشور، یادآور شد: متاسفانه مراکز جوجه ریزی در کشور کم هستند و به طور مثال در لرستان تنها دو مرکز جوجه ریزی وجود دارد.
بیرانوند با بیان اینکه در حال حاضر در لرستان میزان جوجه ریزی در مراکز جوجه ریزی به صورت مقطعی صورت می گیرد، خاطر نشان کرد: این مقطعی بودن میزان جوجه ریزی در مراکز مرغداری لرستان به دلیل نبود نقدینگی است.
وی همچنین از افزایش قیمت مرغ زنده در لرستان خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ زنده در لرستان دو هزار و 380 تومان می باشد.
رئیس سازمان بازرگانی استان لرستان با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای کاهش قیمت گوشت مرغ در لرستان، بیان داشت: طی هفته های اول مرداد ماه و تا قبل از ماه رمضان اقدام به توزیع مرغ منجمد در بازار استان خواهیم کرد.
بیرانوند با اشاره به قیمت گوشت مرغ در لرستان، یادآور شد: در حال حاضر قیمت گوشت مرغ در این استان سه هزار و 400 تومان می باشد.
وی خاطر نشان کرد: البته قیمت گوشت مرغ در استانهای هم جوار مانند کرمانشاه و همدان نیز در این حدود می باشد و دارای نوسان است. 

 
کلمات کلیدی واسطه
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com