درمان خودسرانه مهمترین مشکلات دامپزشکان

درمان خودسرانه مهمترین مشکلات دامپزشکان

معاون فنی شبکه‌ دامپزشکی شهریار گفت: درمان خود سرانه‌ دام با به کارگیری تجربه توسط بعضی از دامداران از مهمترین مشکلات دامپزشکان در شهرستان شهریار است.
دکتر رامین پارسا منش در گفت‌وگو با ایسنا افزود: با توجه به این که بکارگیری تجربه به تنهایی برای درمان بیماری‌های دام کافی نیست، درمان خود سرانه‌ دام توسط بعضی از دامداران مانع حفظ سلامت دام می‌شود علاوه بر این بعضی از دامداران داروهای تجویز شده توسط دامپزشکان را برای دام بیمار تهیه نمی‌کنند و یا مورد استفاده قرار نمی‌دهند و این مساله نیز از دیگر مشکلات دامپزشکان شهرستان شهریار است.
وی افزود: کمبود امکانات و مسیر طولانی بعضی از دامداری‌های شهرستان سبب صرف زمان بیشتر برای معاینه‌ دام توسط دامپزشک و یا حتی تشخیص نادرست بعضی از دامپزشکان می‌شود.
پارسامنش اعلام کرد: 15 مطلب دامپزشکی خصوصی، 12 داروخانه‌ی دامپزشکی خصوصی، 20 سردخانه، شرکت بسته بندی و کشتارگاه دام و طیور و دو شرکت ممیزی ـ نظارتی دامپزشکی خصوصی در شهرستان شهریار، قدس و ملارد فعالیت می‌کنند و اکثر مطب‌های دامپزشکی خصوصی در روستاها قرار دارند و حدود 57 نفر دکتر دامپزشک در مجموع مراکز فوق‌الذکر فعال هستند.
وی ادامه داد: با توجه به تعداد فارغ التحصیلان رشته‌ی دامپزشکی از دانشگاه ها، وضعیت جذب نیروی کار در این رشته نیز مناسب نیست.
همچنین با تفکیک دو شهرستان قدس و ملارد از شهرستان شهریار، در حال حاضر اکثر دامداری‌ها و مرغداری‌ها در شهرستان ملارد قرار گرفتند و شرایط اشتغال نیروی دامپزشک در ملارد نسبت به دو شهرستان دیگر مناسبتر است.
معاون فنی شبکه‌ی دامپزشکی شهریار گفت: قیمت ارزان‌ فرآورده‌های دامی مانند شیر و هزینه بالای خوراک دام و همچنین وجود بعضی از مشکلات در زمینه تهیه ‌واکسن‌های خارجی از جمله مشکلات دامداری‌های شهرستان است.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com