درخواست سازمان دامپزشکی هم‌زمان با تعطیلات نوروز

درخواست سازمان دامپزشکی هم‌زمان با تعطیلات نوروز

آی.تی.پی: بهداشت و امنیت غذایی جامعه را ارتقاء بخشیم - با توجه به فرا رسیدن ایام خجسته نوروز و ضرورت فوق العاده کنترل و نظارت برتولید ، توزیع و عرضه  بهداشتی فرآورده های خام دامی ( گوشت قرمز ، مرغ ، ماهی ، تخم مرغ ، عسل و ......... ) بدینوسیله به اطلاع هموطنان ارجمند میرساند، سازمان دامپزشکی کشور همانند سالهای گذشته اقدام به تشکیل ستادهای استانی ویژه بازرسی بهداشتی نموده است، نظر به استقرار این ستادها در ادارات کل و شبکه های دامپزشکی سراسر کشور و آمادگی جهت هرگونه پاسخگوئی و مساعدت به مردم عزیز، خواهشمند است در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی اعم از کشتار غیر مجاز دام و یا توزیع و عرضه غیر بهداشتی فرآورده های خام دامی، مراتب را به نزدیکترین واحد دامپزشکی اطلاع دهید. ضمناً موارد بهداشتی زیر جهت حفظ سلامت و بهداشت عمومی شهروندان محترم توصیه می‌گردد:
1- گوشت قرمز، مرغ، ماهی، تخم‌مرغ و شیر را فقط از فروشگاههای معتبر و مجاز تهیه و از خریداری این اقلام از فروشندگان خیابانی جداً‌ خودداری شود.
2- گوشت قرمز، مرغ و ماهی در فروشگاه باید دارای رنگ و بوی طبیعی بوده و در یخچال نگهداری شده باشند.
3- گوشت مرغ را حتی‌الامکان بصورت بسته‌بندی شده که دارای مشخصات و تاریخ تولید و انقضاء می‌باشد، خریداری کنید در غیر این صورت از فروشگاههای مجاز تهیه شود.
4- شیر بصورت پاستوریزه و یا استریلیزه در زمان تاریخ مصرف آن دارای سلامت کافی می‌باشد، لذا از خریداری شیرهای فله‌ای و غیربسته‌بندی جداً خودداری شود.
5- تخم‌مرغ را به میزان نیاز و از فروشگاههای مناسب که آن را در دمای مطلوب نگهداری می‌کنند تهیه کنید و توصیه می‌شود از تخم‌مرغ‌هایی با پوسته تمیز و سالم و نشاندار که مشخصات تولید و تاریخ تولید بر روی کارتن آنها درج شده است، استفاده نمایید.
6- با توجه به این که سازمان دامپزشکی کشور، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سایر ارگان‌های ذیربط تلاش بی‌وقفه‌ایی در امر پیشگیری و مبارزه با بیماری آنفلوانزای مرغی در واحدهای مرغداری صنعتی داشته و در این رابطه کلیه مرغ‌های پرورشی در زمان  کشتار تحت نظارت کامل ضابطان و ناظران بهداشتی دامپزشکی در کشتارگاههای صنعتی ذبح می‌شوند، لذا هموطنان با اطمینان کافی می‌توانند از فرآورده‌های طیور (گوشت و آلایش مرغ، تخم‌مرغ و ...) استفاده کنند.
 بدیهی است رعایت مسائل بهداشتی در خرید، نگهداری و قطعه‌کردن مرغ‌های خریداری‌ شده بر اساس شرایط بهداشتی توصیه شده همواره مورد تاکید است.
7- با توجه به اقدامات پیشگیرانه در رابطه با گسترش ویروس آنفلوانزای پرندگان از سایر کشورها به داخل کشور و رعایت احتیاطات لازم در زمینه بهداشت عمومی اکیداً توصیه می‌شود از شکار حیوانات وحشی و مصرف گوشت پرندگان شکاری خودداری شود و صرفاً از مراکز مجاز فروش مرغ خریداری انجام گردد.

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com