درخواست دامداران از حجتی/ تمدید خرید تضمینی شیرخام تا پایان سال

درخواست دامداران از حجتی/ تمدید خرید تضمینی شیرخام تا پایان سال
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران گفت: ما از وزیر جهادکشاورزی درخواست کرده‌ایم که زمان اجرای طرح خرید تضمینی شیرخام را تاپایان سال‌ تمدید کند، ضمن اینکه استان‌های بیشتری تحت پوشش طرح مذکور قرار بگیرند.
سعید سلطانی در گفتگو با مهر با بیان اینکه در حال حاضر کارخانجات صنایع لبنی شیرخام را به قیمت متوسط ۱۱۰۰ تومان در سطح کشور خریداری می‌کنند، اظهارداشت: شیرخام ممتاز بین ۱۲۰۰ تا ۱۲۵۰ تومان خریداری می‌شود.
وی در واکنش به تصمیم ستاد هدفمندی یارانه‌ها مبنی بر الزام کارخانجات لبنی به خرید شیر خام با قیمت یک‌هزار و ۴۴۰ تومان افزود: ممکن است دولت بتواند کارخانجات را مجبور به این کار کند اما آنها به اندازه‌ای خرید می‌کنند که بازار پاسخگو باشد، بنابراین این مشکلی از دامدار حل نمی‌کند و ما باید به دنبال راهی باشیم که نتیجه بخش باشد.
سلطانی با اشاره به درخواست دامداران از وزیر جهادکشاورزی اضافه کرد: در راستای اثر بخشی بهتر طرح خرید تضمینی شیرخام ما از وزیر جهادکشاورزی درخواست کرده‌ایم که زمان اجرای این طرح را تا پایان سال‌جاری تمدید کند، ضمن اینکه استان‌های بیشتری تحت پوشش طرح مذکور قرار بگیرند.
مدیرعامل اتحادیه سراسری دامداران با اشاره به اینکه هم اکنون طرح خرید تضمینی شیرخام در ۷ استان کشور اجرا می‌‌شود، گفت: تاکنون بیش از  ۱۴۰ هزارتن شیرخام در قالب این طرح از دامداران خریداری شده است.
سلطانی، میزان شیرخشک تولید شده از این میزان شیرخام خریداری شده را بیش از ۱۰ هزار تن عنوان کرد و در مورد قیمت تمام شده فراورده‌های دامی از جمله شیر و گوشت قرمز افزود: قیمت تمام شده شیرخام با احتساب ۱۰ درصد سود برای دامداران در حال حاضر ۱۵۷۰ تومان است.
وی با بیان اینکه گوشت قرمز نیز کمتر از قیمت تمام شده آن برای دامداران، خریداری می‌شود، اضافه کرد: هرکیلوگرم گوسفند زنده به طور متوسط ۱۰ هزارتومان از دامداران خریداری می‌شود در حالی‌که قیمت تمام شده آن بیش از ۱۱ هزار تومان است، همچنین قیمت متوسط خرید هرکیلوگرم گوساله زنده بین ۱۰ هزار و ۷۰۰ تا ۱۱ هزار تومان و قیمت تمام شده تولید آن حدود ۱۲ هزار تومان است.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com