درجه‌بندی گوشت مرغ موجب افزایش کیفیت می‌شود

درجه‌بندی گوشت مرغ موجب افزایش کیفیت می‌شود

خبرگزاری فارس: کارشناس طیور صنعتی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: درجه‌بندی گوشت مرغ عرضه شده در بازار موجب رقابت بین تولیدکنندگان این محصول شده است که این رویداد در نهایت باعث افزایش کیفیت تولید می‌شود.
غلامرضا شجاعی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به درجه‌بندی کردن گوشت مرغ افزود: بر روی مرغ‌های عرضه شده در بازار باید برچسب‌هائی قرار بگیرد که حاوی مشخصات واحدهای تولید کننده این محصول باشد تا از این طریق تولیدکنندگان خود را ملزم به ارائه محصول با کیفیت کنند.
وی تصریح‌کرد: با این روش واحدهای تولیدکننده محصول با کیفیت شناخته شده و تمایزی بین واحدهایی که محصول با کیفیت به بازار ارائه می‌دهند نسبت به واحدهایی که اصول کیفیت را رعایت نمی‌کنند پیدا می‌شود و متقاضیان در خرید خود این تمایز را قائل
می‌شوند.
شجاعی بیان داشت: بالا رفتن کیفیت گوشت مرغ نه تنها موجب افزایش سرانه این گوشت شده بلکه زمینه‌های ورود این محصول را به بازارهای جهانی مهیا می‌سازد.
وی درادامه به راهکارهای بالا بردن کیفیت گوشت مرغ پرداخت و اظهار داشت: برای بالا بردن کیفیت این نوع گوشت سفید، باید تدابیری در زمینه ارتقاء سطح مدیریت در واحدهای پرورش مرغ گوشتی، رعایت اصول بهداشتی، کاهش تلفات، تغذیه مناسب و نیز قرنطینه و کنترل بیماری‌ها در مرغداری‌های مذکور در نظرگرفته شود.
شجاعی در پایان درخصوص بوی بد بعضی ازمرغ‌های عرضه شده در بازار گفت: بوی بد بعضی از مرغ‌ها نشات گرفته از داروهای تزریقی است، بنابراین برای رفع این معضل باید 10 روز قبل از کشتار ،داروها قطع و بیماری‌ها توسط دامپزشکان کنترل شود. 

 
کلمات کلیدی سرانه مصرف
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com