در پروندۀ ممنوعیت واردات تولیدات مرغداری امریکا سازمان تجارت جهانی، هند را مقصر دانست

در پروندۀ ممنوعیت واردات تولیدات مرغداری امریکا سازمان تجارت جهانی، هند را مقصر دانست
سازمان تجارت جهانی (WTO) در رابطه با اعلام ممنوعیت واردات فراورده های مرغداری امریکا از سوی هند، علیه هند حکم را صادر کرد و این کشور را مقصر دانست. این رای بسیار مورد استقبال اتحادیۀ صادرکنندگان مرغ و تخم مرغ امریکا و انجمن ملی جوجه امریکا قرار گرفت. 
در سال 2007 میلادی، به دنبال شیوع انفولانزای خفیف در امریکا ، هند واردات تولیدات مرغداری امریکا را ممنوع اعلام کرد اما هیچگونه مدرک علمی و مستدل در این خصوص ارائه نکرد. اما در مقابل، دفتر تجارت امریکا طی رایزنی که به عمل آورد ادعای هند را مبنی بر پیشروی این ویروس رد کرد.
به گفتۀ کارشناسان : "این وضع تحریم از جانب هند در واقع در حمایت از تولیدکنندگان داخلی بوده است و حالا با اعلام رأی سازمان تجارت جهانی ، بایستی هند و سایر کشورها در تصمیمات خود مبنی بر تحریم کشورها و وضع قوانینی که با سازمان تجارت جهانی و سازمان بهداشت جهانی دام مغایرت دارد ، دقت بیشتری کنند."
البته بایستی عنوان کرد که این قانون اجازۀ دسترسی همه جانبه به بازار هند را هم به امریکا نداده است.  طبق گزارشات ، تولیدات مرغداری بازار هند سالانه 6 / 2 میلیون متریک تن و نرخ رشد سالانۀ آن 10 – 8 درصد است .

 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com