در زمینه ذبح شرعی و صادرات بین‌المللی باید موفق‌تر از قبل عمل کنیم

در زمینه ذبح شرعی و صادرات بین‌المللی باید موفق‌تر از قبل عمل کنیم

رییس سازمان دامپزشکی استان مرکزی گفت: باید به شاخص‌های بهداشتی و انتظارات روزافزون مردم در زمینه بهداشت، ذبح شرعی دام و ارتقای آن توجه اساسی و جدی صورت گیرد.
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، دکتر سعید حسینی در جلسه بررسی مسایل ذبح شرعی در کشتارگاه‌های طیور استان و چگونگی فعالیت ناظرین ذبح شرعی، با بیان این مطلب اظهار کرد: با توجه به تصویب قانون ذبح شرعی و غذای حلال در مجلس، باید بتوانیم در زمینه صادرات بین‌المللی نیز موفق‌تراز قبل عمل کنیم.
وی افزود: سازمان دامپزشکی استان پیشنهاداتی در زمینه احداث کشتارگاه دام توسط بخش خصوصی مطرح کرده است تا با رعایت استانداردهای دامپزشکی بتوانیم محصولات بهتری تولید کنیم.
در ادامه این مراسم مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی اظهارکرد: خوشبختانه موضوع حلال بودن ذبح شرعی دراستان مرکزی به طور دقیق بررسی شده است به طوری که، هیچ مورد مشکوکی در کشتارگاه‌های طیور در کل استان ثبت نشده است.
حجت‌السلام محمدرضا نعمتی افزود: استان مرکزی به دلیل پایلوت بودن، قبل از سایر استان ها به مسایل ذبح شرعی اهمییت ویژه‌ای داده است.
وی تصریح کرد:هیچ کشتارگاهی بدون داشتن ناظر ذبح شرعی حق کشتار ندارد و دفتر مقام معظم رهبری نیز بر این امر تاکید کرده است از این رو، موسسه استاندارد نیز موظف شده که با کمک به دستگاه‌های نظارت بهداشتی مسایل نظارت شرعی و ذبح شرعی، آن‌ها را در جهت رسیدن به اهداف عالیه یاری دهد.
حجت‌السلام نعمتی ادامه داد: حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان دامپزشکی کشور به فرمان مقام معظم رهبری برای اجرای دقیق این قانون تعین شده و هیچ مرجع دیگری نباید در این قضیه دخالت کند.
مسؤول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل دامپزشکی استان مرکزی در پایان تصریح کرد: روحانیون ناظر بر ذبح شرعی در کشتارگاه‌ها باید نقش آموزش و تعیین صلاحیت ذابحین را به عهده داشته و این نیروها از میان سالم‌ترین و شایسته ترین نیروها انتخاب شوند چراکه، ناظرین در حکم ضابطین قضایی محسوب و باید جلوی هر تخلف در ذبح شرعی را به عهده بگیرند.

 
کلمات کلیدی ذبح
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com