در تولید مرغ های استان از ماده هورمونی استفاده نمی شود

در تولید مرغ های استان از ماده هورمونی استفاده نمی شود
رئیس کل اداره دامپزشکی استان قزوین گفت: مرغ هایی که در مراکز معتبر فروش مواد خام دامی عرضه می شوند هورمون نداشته و مردم استان می توانند بدون هیچ نگرانی از آنها استفاده کنند.
بهمن نقیبی به مناسبت روز دامپزشکی  در جمع خبرنگاران گفت:از فروردین امسال پایشی کلی در استخر های پرورش ماهی استان  هم صورت گرفت و نزدیک به 200 هزار قطعه ماهی به دلیل استفاده از ماده سمی و ضد عفونی کننده مالاشیت گریم معدوم شد.
وی با  بیان اینکه شناسایی بیماریهای  بین انسان و دام از برنامه های رایج امسال این سازمان بوده افزود:در یکسال گذشته 3 میلیون و ششصد هزار واکسیناسیون  هم در کل استان برای جلوگیری از بیماریهای دام و طیور انجام شده است .
وی با بیان اینکه  استان قزوین 10 درصد از تخم مرغ ایران را تولید می کند افزود:  در 6 ماهه اول امسال 50 تن تخم مرغ کپک زده در یکی از سردخانه های استان کشف و بر اساس دستور مراجع غذایی معدوم شد.
نقیبی یکی دیگر از نقات مثبت اداره کل دامپزشکی استان قزوین را داشتن یک آزمایشگاه مرجع  در ایران نام برد واظهار کرد: در این آزمایشگاه  هرساله نزدیک به 13 هزار نمونه  دامی ،طیور و آبزی مورد آزمایش ،پژوهش وبررسی قرار می گیرد.
وی همچنین از جذب 12 نیروی کارآمد در 6 ماهه امسال خبر داد وگفت:تا پایان امسال برای جذی 15 نیروی دیگر نیزآزمون جدیدی برگزار خواهد شد.
 
 
نظر خود را ثبت نمایید
  • موارد زیر جهت نمایش تایید نخواهد شد:
  • ۱- در متن شماره همراه و آدرس الکترونیکی درج شود
  • ۲ - در متن از جملات و الفاظ غیر عرف استفاده شود
  • ۳ - متن انگلیسی یا پینگلیش تایپ شود
Copyright © 2006 - 2024 ITPNews.com